پرهیز بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی از صدور گواهی نامه عدم پرداخت و برگشت چک

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با صدور بخشنامه ای درخواست کرد: با توجه به طولانی شدن وضعیت قرمز در بسیاری از شهرها و به تبع آن توقف فعالیت تعدادی از صنوف، در صورت عدم موجودی کافی اشخاص برای چک های صادره با سررسید اول تا بیستم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی از صدور گواهی نامه عدم پرداخت و برگشت چک، پرهیز کنند.

 به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در ادامه این بخشنامه که به تایید آقای حمیدرضا غنی آبادی و خانم الهام چیت سازان مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی رسیده آمده است این تصمیم مربوط به مفاد بند(۵) از مصوبات شصت و هفتمین جلسه مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه امسال ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است.

در بخش دیگری از این بخشنامه اضافه شده است با اعلام اینکه تمام چک های صادره با سررسید مذکور در مصوبه فوق که به دلیل عدم موجودی کافی منجر به صدور گواهینامه عدم پرداخت شده اند ، نیز مشمول مصوبه یادشده می شوند.

این مدیریت درخواست کرده مراتب با قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۹۶/۱۴۹۱۵۳ مورخ ۱۶ مرداد سال ۱۳۹۶ به تمام واحدهای ذیربط آن بانک، موسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن نظارت شود.

کد خبر 42886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =