تزریق ۲۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بورس

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت از بانک مرکزی خواست در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی ظرف سه هفته نسبت به فروش تدریجی ۲۰۰ میلیون دلار از منابع ارزی را به حساب صندوق توسعه ملی اختصاص و منابع حاصل را به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کند.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور تصمیمات جلسه دویست و یکم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت را که مربوط به نشست هفتم اردیبهشت ماه امسال بوده و به تایید رئیس جمهوری نیز رسیده به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کشور و رئیس کل بانک مرکزی ابلاغ کرد.

براساس دیگر تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تاکید شده به منظور حمایت از تامین مالی بنگاههای اقتصادی از طریق بازار سرمایه، بانک مرکزی به فوریت نسبت به لغو بخشنامه ها و مصوبات ممنوعیت اعطای تسهیلات برای خرید سهام به شرکت های سرمایه گذاری، هلدینگ و کارگزاری ها اقدام نماید.

سرمایه گذاری در خرید سهام شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه جزو مصادیق سرمایه گذاری قابل قبول برای اعطای اقامت ۵ ساله به اتباع خارجی موضوع تصویب نامه شماره ۴۳۷۷۲/ت۵۶۰۸۱ ه مورخ ۱۵ تیر ۹۸ هیات وزیران به استناد بند ۸ مصوبات چهاردهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۰ مهر سال ۱۳۹۷ است. ترتیبات اجرایی این موضوع با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت کشور در شیوه نامه مربوطه لحاظ می شود.

کد خبر 42891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =