۹ میلیون یورو مجوز سرمایه گذاری خارجی در خراسان شمالی صادر شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: ۹ میلیون و ۵۱ هزار یورو مجوز سرمایه گذاری خارجی در این استان طی هشت سال اخیر صادر شد.

به گزارش اگزیم نیوز، مجید درخشانی اظهار داشت: این مجوزهای سرمایه گذاری خارجی  برای سرمایه گذار چهار کشور ایتالیا، هندوستان، افغانستان و پاکستان در حوزه مواد شوینده، سنگ های  تزیینی و تولید الکترود، فرآوری و بسته بندی مواد غذایی جذب شد.
وی اضافه کرد: تاکنون ۷۵۱ هزار یورو از این سرمایه گذاری ها در به استان خراسان شمالی وارد و در بخش تولیدی جذب و مابقی سرمایه گذاری نیز در حال بستری سازی برای جلب و جذب قرار دارد.
وی صدور مجوز برای تولید و فراوری سنگ های  معدنی تزیینی را یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های خارجی در استان خراسان شمالی اعلام کرد و اظهارداشت : حجم این  سرمایه گذاری ۸.۳ میلیون یورو  است که از سوی یکی از سرمایه گذاران ایتالیایی در استان خراسان شمالی در حال انجام است.
نایب رییس ستاد جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی استان خراسان شمالی اظهارداشت :  همچنین ۳۰۷ هزار یورو توسط سرمایه گذاران پاکستانی در زمینه فرآوری و بسته بندی مواد غذایی، ۱۱۰ هزار یورو توسط سرمایه گذاران کشور افغانستان در زمینه تولید مواد شوینده و  ۳۳۴ هزار یورو توسط سرمایه گذاران هندی در استان انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی ادامه داد: قبل از آغاز به کار دولت یازدهم شرکت "کیا الکترود" تنها شرکتی در حال رایزنی برای سرمایه گذاری در استان بود که با روی کار آمدن دولت یازدهم این سرمایه گذاری جذب شد و تمامی فعالیت های آن در سال ۱۳۹۲ به بعد انجام شد.

درخشانی اظهار داشت: با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی، اقدامات خوبی در استان برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی انجام شد و تلاش داریم تا با فراهم کردن شرایط برای بخش خصوصی رونق و جهش اقتصادی در استان محقق شود.
براساس آمار رسمی در دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور جذب شد و استان خراسان شمالی طبق گزارش رسمی رتبه ۲۹ را در بین استان های کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی به خود اختصاص داد.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال خراسان شمالی در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

کد خبر 43007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =