بررسی سامانه مودیان پایانه‌های فروشگاهی در کمیسیون اقتصادی مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی تکمیل سامانه مودیان پایانه‌های فروشگاهی در این کمیسیون خبر داد و تاکید کرد که به نتیجه رسیدن آن سبب فراهم شدن بستر اطلاعاتی برای مالیات بر عایدی و مجموع درآمد می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، «مهدی طغیانی» در توضیح جلسه عصر روز یکشنبه کمیسیون با اشاره به موضوع بررسی تکمیل سامانه مودیان پایانه های فروشگاهی در این جلسه به خبرنگاران گفت: قرار است این سامانه زیرساخت اطلاعاتی تکمیلی را به نحوی تهیه کند تا ضمن ارتقا کیفیت عملکرد، بستر اطلاعاتی برای مالیات بر عایدی و مالیات بر مجموع درآمد فراهم شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: براساس قانون فعلی تنها اشخاص حقوقی شامل این موضوع می‌شدند اما در این نشست مقرر شد،  جلسات کارشناسی درباره این موضوع ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: در نشست امروز لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت ایران و کرواسی نیز بررسی و تصویب شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: لایحه پروتکل بین دولت ایران و سوئیس به منظور اصلاح موافقتنامه سال ۱۳۸۱ میان دو کشور نیز برای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه و پروتکل آن نیز بررسی و مقرر شد، نظرات کارشناسان و مرکز پژوهش‌های مجلس نسبت به این لایحه اعمال شود.

طغیانی با اشاره به لایحه موافقتنامه بین دولت ایران و دولت غنا برای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی، اظهار داشت: این موضوع درباره مالیات‌ بر درآمد، سرمایه‌ و عواید سرمایه‌ای بود که بررسی و مقرر شد، تجربیات مشابه ایرادات شورای نگهبان در لایحه ایران با هند دراین اصلاحیه استفاده شود.

وی با اشاره به انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در شورای موضوع جز ۵ بند الف تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: سیدکاظم موسوی نماینده مردم اردبیل به عنوان ناظر کمیسیون تخصصی اعتبارات اشتغال کشور انتخاب و به صحن علنی برای اخذ رای معرفی خواهد شد.

کد خبر 43014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =