بسته نجات اقتصاد ایران رونمایی شد

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با همکاری پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف از بسته نجات اقتصاد ایران با عنوان «بنای ایران» در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، مسعود خوانساری صبح امروز (دوشنبه)و در این مراسم که به صورت وبینار برگزار شد، گفت: می‌خواهیم با رونمایی از این بسته، از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران بپرسیم که چه برنامه‌ای برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی؛ مهار پایدار تورم؛ فقرزدایی غیرتورمی؛ مقابله با فساد و ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران دارند. 

وی افزود: امروز تمام تلاش ما این است که به این چالش‌ها بپردازیم و آن را به مطالبه‌ای عمومی تبدیل و نامزدهای انتخابات را پاسخگوی این مطالبات کنیم. 

علی ملکی رییس پژوهشکده برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف نیز در این مراسم دلیل همکاری و ورود به تدوین این بسته با همکاری اتاق بازرگانی تهران را فقدان احزاب سیاسی موثر در کشور عنوان کرد و افزود: دوره‌های ریاست جمهوری منقطع و کوتاه‌مدت است لذا روسای جمهور نسبت به تاثیر سیاست‌هایشان در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده پاسخگو نیستند. 

وی ادامه داد: نامزدها به طور معمول در دوران تبلیغات انتخابات به برنامه‌های تزیینی اکتفا می‌کنند و پاسخگوی عملکرد خود در طول دوران مدیریتی‌شان نیستند. 

وی با اشاره به همکاری این پژوهشکده با اتاق بازرگانی به عنوان متولی بخش خصوصی، سه ویژگی این بسته را برشمرد و گفت: اول اینکه این برنامه بر پنج اولویت تاکید دارد. تاکید داریم که دولت بر مسایل مهم تمرکز کند و به نظر ما کشور دیگر فرصت آزمون و خطا ندارد و از این پنج محور نمی‌توان صرف نظر کرد. 

وی ادامه داد: دوم اینکه این پنج اولویت جدا از هم امکان تحقق ندارند و برنامه‌های پراکنده و غیرمنسجم تاثیر یکدیگر را خنثی می‌کنند. 

ملکی اظهار داشت: سوم هم اینکه این پنج اولویت با توجه به محدودیت‌های کشور قابل تحقق است و سیاست بلندپروازانه در آن نیست.

کد خبر 43020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =