یک میلیون تن کالا پارسال از بازارچه‌های مرزی سیستان وبلوچستان صادر شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارسال با وجود مشکلات ناشی از کرونا افزون‌بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۹۷ تن کالا از بازارچه‌های استان به کشورهای همسایه صادر شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، ماندانا زنگنه روز سه‌شنبه در نشست مبادلات مرزی سیستان بلوچستان اظهار داشت: در سال گذشته به دلیل وجود کرونا فعالیت‌های مرزی دچار مشکل شد و طی مدتی مرزهای استان بسته بودند و پس از آن گاهی مواقع به طور یک روز در میان فعالیت داشتند که با این وجود سال ۹۹ میزان قابل توجهی صادرات از بازارچه‌ها صورت گرفت.

وی افزود: در بخش واردات هم سال گذشته از طریق بازارچه‌های مرزی سیستان وبلوچستان افزون‌بر یکهزار و ۴۸۳ تن واردات کالا انجام شد که واردات ۲ هزار و ۱۸ راس گاو و گوساله، ۲ هزار و ۱۴۷ نفر شتر و ۲۶۹ راس گوسفند از این جمله بودند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مجموع درآمد بازارچه‌های مرزی استان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: برای رونق مرزهای سیستان و بلوچستان و فعال‌تر شدن بازارچه‌های مرزی سال گذشته اقدامات متعددی انجام شد که راه‌اندازی بازارچه مرزی پسابندر، راه اندازی تیرپارک یا مجتمع رفاهی در بازارچه مرزی کوهک و را اندازی معبر کوله‌بری در بازارچه مرزی میرجاوه از مهمترین آن‌ها بشمار می‌رود.

کد خبر 43069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =