ابلاغ بخشنامه بخشودگی جرایم تسهیلات بخش کشاورزان از سال ۹۴

بانک مرکزی بخشنامه‌ای که بانک‌های دولتی را مکلف به بخشودن جریمه تسهیلات پرداختی به کشاورزان شامل دامداران، مرغداران، عشایر و کارگاه‌ها و واحدهای صنایع تبدیلی-تکمیلی بخش کشاورزی می‌شود را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، براساس بخشنامه بانک مرکزی، بند «ز» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای اجرا به بانک‌های دولتی ابلاغ شده است.

در این بند آمده است: بانک‌های دولتی مکلفند نسبت به بخشودگی جریمه تسهیلات پرداختی از ابتدای سال ۱۳۹۴ به کشاورزان (دامداران، مرغداران، عشایر، کارگاه ها و واحدهای صنایع تبدیلی- تکمیلی بخش کشاورزی) خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و آسیب دیده از خشکسالی و امهال آن در سقف ۲هزار میلیارد ریال اقدام کنند.

در بخشنامه بانک مرکزی آمده است: به پیوست تصویر دستورالعمل اجرایی بند قانونی مذکور که با همکاری وزارت کشور (سازمان مدیریت بحران کشور)، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور تدوین شده است و همچنین تصویر نامه شماره ۵۱۴۰۱/۱۲۶ مورخ سی‌ام فروردین‌ماه ۱۴۰۰ دیوان محاسبات کشور جهت استحضار ارسال می‌شود.

مدیریت کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی در این بخشنامه خطاب به مدیران عامل بانک‌ها آورده است: خواهشمند است دستور فرمایید مراتب در چارچوب دستورالعمل مربوطه و رعایت ضوابط بانکی به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذیربط ابلاغ و در پایان مقاطع دو ماهه و حداکثر تا دو هفته پس از پایان هر مقطع نسبت به ارسال اطلاعات مورد درخواست وفق نامه دیوان محاسبات، به این بانک اقدام کنید.

این بخشنامه برای اجرا به مدیران عامل بانک‌های ملی، سپه، توسعه صادرات، صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن، پست بانک و توسعه تعاون ابلاغ شده است. 

کد خبر 43102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =