ریزش ۲۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در اولین روز از خردادماه با ۲۷ هزار و ۵۹۱ واحد ریزش به یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۲۵۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، امروز(شنبه)نیز در ادامه روند منفی روزهای گذشته در بازار سرمایه، تمامی شاخص‌های بازار بورس تهران سرخپوش بودند به نحوی که شاخص کل بورس تهران ۲۷ هزار و ۵۹۱ واحد (معادل ۲.۳۹ درصد) کاهش یافت و به یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۲۵۳ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم ۷هزار و ۱۶۶ واحد افت کرد و ۲۹۲ هزار و ۷۶۸ واحد شد.

شاخص کل هم وزن با ۴هزار و ۸۹۷ واحد کاهش به ۳۹۲ هزار و ۸۵ واحد رسید. شاخص قیمت هم وزن نیز ۳ هزار و ۱۷۰ واحد افت داشت و ۲۵۳ هزار و ۸۰۳ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۳۱ هزار و ۲۷۴ واحد کاهش، شاخص بازار اول با ۲۲ هزار و ۶۹۷ واحد افت و شاخص بازار دوم با ۴۷ هزار و ۱۸۲ واحد افت به ترتیب به یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۴۱۳ واحد، ۸۲۰ هزار و ۹۹۶ واحد و ۲ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۲۵ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس نیز که در یک ساعت نخست از فعالیت بازار امروز مثبت بود، در پایان معاملات با ۱۲۸ واحد کاهش، ۱۷ هزار و ۶۶۲ واحد شد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۹۷۶ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۴ هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان در ۲۵۵ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در بازار فرابورس هم ۹۳۲ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۳ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان در ۱۱۴ نوبت معاملاتی داد و ستد شد. بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس در پایان معاملات امروز بازار سرمایه به حدود ۸ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر در ریزش ۲۷ هزار واحدی شاخص کل بورس مربوط به نمادهای فملی، فارس، کگل، شستا، کچاد، تاپیکو و شپنا بود.

نمادهای پرتراکنش بازار بورس نیز برکت، شستا، خودرو، فملی، خساپا، ثامید و اپال بودند.

کد خبر 43170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =