بهبود نظام بانکی موجب توسعه تولید در کشور می‌شود

سخنگوی اتاق اصناف ایران گفت: ساختار نظام بانکی کشور نیاز به سازو کاری نوین دارد تا با اصلاح فرایند ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکلات آنها رفع شود.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از اتاق اصناف ایران، مجتبی صفایی با بیان اینکه نظام بانکی کشور نیازمند تعریف ساختار جدیدی است، اظهار داشت: ارائه تسهیلات به واحدها و کارگاه‌های تولیدی با سود کم و شرایط ساده تر و خروج روند پرداخت‌ها از فرآیندهای پیچیده می‌تواند راه حلی برای مشکلات باشد.
وی با تاکید بر اینکه اکثریت واحدها و بنگاه‌های تولیدی با سرمایه اندک و با کمک تسهیلات بانکی کسب و کار خود را اداره می کنند، خاطرنشان کرد: رفع موانع پیش روی تولید زمانی رخ می دهد که تغییری در نحوه پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه تولید صورت بگیرد و از میزان سود بانکی کاسته شود و این مساله نیاز به تدبیر و همکاری دولت و مجلس و دیگر دستگاه‌های تصمیم‌گیر دارد.
صفایی با بیان اینکه برخی از قوانین مالیاتی و بیمه ای مشکلاتی را در تولید ایجاد کرده اند، تصریح کرد: شرایط کسب و کار در کشور به گونه‌ای است که همواره برای بخش مولد، مانع ایجاد می‌ کند و بنگاه‌های تولیدی برای فعالیت با مشکلات عدیده، مجوزهای مختلف و موانع قانونی مواجه می‌شوند و لازم است این محدودیت ها برداشته شود.
صفایی تصریح کرد: به عنوان نمونه در حوزه مالیات زمانی که واحدی قصد گرفتن پروانه کسب داشت زمان استعلام از سازمان امورمالیاتی بدهی های فردی نیز در استعلام، گزارش می‌شد و همین مساله باعث شده بود تا صدور پروانه کسب صورت نگیرد که در سال جاری با رایزنی های اتاق اصناف ایران، سازمان امورمالیاتی در اقدامی، مصوبه ای را به سراسر کشور ابلاغ کرد که بر اساس آن استعلام های قبلی منوط به بدهی گذشته فرد نشده و استعلام برای واحد صنفی جدید صادر شود.
وی افزود: رفع موانع تولید و اقتصاد کشور نیازمند عزم مسئولین در رفع مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی است که باید برداشته شود و حمایت های موثر از کارگاه‌های تولیدی صورت بگیرد.
براساس این گزارش، اصناف با مجموعه سه میلیون واحدصنفی، بیش از هشت هزار اتحادیه و ۳۹۶ اتاق، بزرگترین تشکل اقتصادی کشور محسوب می‌شود و بیش از ۷۰ درصد کالای وارداتی و ۹۰ درصد محصولات صنایع بزرگ کشور از طریق شبکه عمده‌فروشی و خرده‌فروشی اصناف توزیع می‌شود.

کد خبر 43213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =