افزایش ۴۳ درصدی صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه

رییس اداره ترانزیت اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۹ هزار و ۷۱۰ تن کالا امسال از طریق این پایانه مرزی به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با سه هزار تن افزایش ۴۳ برابری را نشان می‌دهد.

مسعود نکودری روز دوشنبه گاز مایع، هیدروکربن و قیر را از عمده کالاهای صادراتی از پایانه مرزی میرجاوه در این مدت ذکر کرد و افزود: این پایانه مرزی از جایگاه ویژه‌ای از لحاظ حمل و نقل، ترانزیت کالا و تردد مسافر برخوردار است به طوریکه با برنامه‌ریزی و استفاده از فرصت‌های در نظر گرفته شده در چارچوب همکاری و توافقنامه‌های فیمابین، سود سرشاری عاید کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس تصمیمات مدیریت کرونا استانی هم‌اینک تنها حوزه کالا در بخش‌های مختلف صادرات، واردات و ترانزیت از طریق این پایانه مرزی امکانپذیر بوده و ورود مسافر پاکستانی به داخل خاک کشور به منظور جلوگیری از شیوع کرونا هندی از هفتم اردیبهشت ماه سالجاری ممنوع شده است.

رییس اداره ترانزیت اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از واردات ۲۲ هزار و ۶۱ تن کالا در دو سالجاری از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور خبر داد و افزود: برنج، کنجد و نارنگی عمده کالاهای وارداتی این پایانه مرزی را در این مدت تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: مجموع ترانزیت انجام شده در پایانه مرزی میرجاوه نیز در این مدت ۵۵ هزار و ۳۱۴ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۰ برابری را نشان می‌دهد.

کد خبر 43438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =