شافعی: سهم ایران از اقتصاد دنیا به نصف چهل سال قبل رسیده است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: سهم اقتصاد ایران از اقتصاد جهانی نسبت به ۴۰ سال قبل به نصف رسیده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، غلامحسین شافعی صبح امروز(سه شنبه)و در نشست اتاق‌های سه‌گانه بازرگانی، اصناف و تعاون با محسن رضایی یکی از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مایه تاسف است که سهم اقتصاد ایران از اقتصاد جهانی نسبت به ۴۰ سال قبل نصف شده است.

وی افزود: با وجود پتانسیل‌های بالایی که در کشور داریم، نتوانسته‌ایم جایگاه خود را در اقتصاد جهانی پیدا کنیم.

حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق ایران نیز در این نشست تصریح کرد: هنوز هیچ برنامه قابل سنجش و ملموسی از سوی نامزدهای ریاست‌جمهوری ارائه نشده است.

سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف نیز قبل از سخنرانی محسن رضایی گفت: فعالان اقتصادی، همچون سربازان در عرصه اقتصاد کشور تلاش می‌کنند. اما فعالیت اقتصادی نیازمند آرامش است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی در اقتصاد کشور، کاهش ارزش پول ملی‌ است، گفت: سرمایه‌های بسیاری از واحدهای اقتصادی تحلیل رفته است. ۴۰۰ اتاق اصناف در کشور و ۷ هزار و ۸۰۰ اتحادیه صنفی، طبق قانون، نقش مشاور دولت را داریم.

ممبینی اظهار داشت: پیشنهادهای متعددی برای تنظیم بازار به دولت ارائه شد، اما اغلب به این پیشنهادها توجه نشد. امیدوارم تشکل‌های اقتصادی را در دولت خود بیش از پیش دخیل کنید.

محمدرضا انصاری نایب رئیس اتاق ایران هم در سخنانی گفت: وقتی تصمیمات براساس منافع فردی و گروهی اتخاذ شود، اقتصاد گیج می‌شود و نمی‌توان طبق برنامه پیش رفت.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید از افرادی که کف میدان و بازار فعال هستند، برای اصلاح امور مشورت بگیرد، تاکید کرد: مقابله با مساله فساد در کشور نیازمند، انسجام در تصمیم‌گیری‌هاست. مساله رابطه ما با دنیا و مشکل تحریم‌ها آسیب بسیاری به اقتصاد ما زده است.

کد خبر 43482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =