۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
افت ناچیز شاخص کل بورس

در حالی که بورس تهران در یک ساعت نخست از آغاز فعالیت خود بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ واحد رشد را به ثبت رسانده بود اما در پایان معاملات، شاخص کل ۴۴ واحد افت کرد تا روز پرنوسانی را سپری کرده باشد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، امروز (سه شنبه)بورس تهران روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت به نحوی که شاخص کل روز خود را با رشد ۴ هزار و ۹۰۹ واحد رشد را به ثبت رسانده بود اما بتدریج از رشد آن کاسته شد و در نهایت با ۴۴ واخد کاهش به یک میلیون و ۱۵۰ هزار و ۱۵۹ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم ۱۱ واحد افت داشت و ۲۹۷ هزار و ۳۷۶ واحد شد.

شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن نیز به ترتیب با ۲ هزار و ۹۴۶ واحد و یک هزار و ۸۹۵ واحد کاهش، به ۳۷۳ هزار و ۳۷۴ واحد و ۲۴۰ هزار و ۱۵۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور با یک هزار و ۳۱۶ واحد افت، شاخص بازار اول با یک هزار و ۷۶۱ واحد رشد و شاخص بازار دوم با ۶ هزار و ۲۳۷ واحد کاهش نیز به ترتیب یک میلیون و ۶۳۷ هزار و ۵۸۳، ۸۴۹ هزار و ۱۳۲ واحد و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۶۴۲ واحد شدند.

شاخص کل فرابورس نیز افتی ۹۸ واحدی را به ثبت رساند تا به ۱۷ هزار و ۳۵۹ واحد برسد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۸ میلیارد و ۷۵۴ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۵ هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان در ۵۲۹ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شدند. در فرابورس نیز یک میلیارد و ۷۱۵ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان در ۴۱۸ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شدند.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر منفی در افت ۴۴ واحدی شاخص کل مربوط به نمادهای سصفها و فملی و بیشترین تاثیر مثبت نیز مربوط به نمادهای کگل، فولاد، فارس، خودرو و خساپا بود.

نمادهای پرتراکنش بازار امروز نیز غکورش، خودرو، ولکار، شپنا، خساپا، خگستر و خپارس بودند.

کد خبر 43869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =