قحطی ۴۱ میلیون نفر را در جهان تهدید می کند

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل هشدار داد، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، شمار افرادی که در آستانه قحطی هستند، از ۳۴ میلیون نفر به ۴۱ میلیون نفر افزایش یافته است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز به نقل از تارنمای رسمی سازمان ملل، سخنگوی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: خطر گرسنگی و قحطی در اثر جنگ و درگیری، رکود اقتصادی ناشی از بحران شیوع کرونا و پیامدهای تغییرات آب و هوایی، میلیون ها نفر در جهان را تهدید می کند.

این تارنمای خبری افزود: ۵۸۴ هزار نفر در اتیوپی، ماداگاسکار، سودان جنوبی و یمن در سال جاری میلادی با قحطی مواجه خواهند شد، همچنین شرایط در نیجریه و بورکینافاسو نیز نگران کننده و فاجعه بار گزارش شده است.

این آژانس سازمان ملل متحد که مقر آن در رم قرار دارد، هشدار داد که جهان دیگر به سمت گرسنگی صفر حرکت نمی کند؛ چرا که پیشرفت های حاصل شده متوقف و یا معکوس شده اند.

به نوشته تارنمای خبری سازمان ملل، براساس برآوردهای برنامه جهانی غذا، بیش از ۲۷۰ میلیون نفر در جهان در سال میلادی جاری احتمال دارد در معرض ناامنی غذایی حاد قرار گیرند.

سخنگوی برنامه جهانی غذا با ابراز نگرانی از اقشار آسیب پذیر در جهان گفت: اوضاع در سال میلادی جاری (۲۰۲۱) وخیم تر می شود؛ چراکه قیمت مواد غذایی در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است.

برنامه جهانی غذا اعلام کرد، برای جلوگیری از قحطی و تأمین نیازهای غذایی افراد در معرض خطر، به ۵ میلیارد دلار نیاز فوری دارد.

کد خبر 43961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =