خطر کمبود مواد غذایی در انگلیس به دلیل بحران رانندگان کامیون

مقامات صنعتی انگلیس هشدار داده‌اند بدون کمک دولت، زنجیره‌های حساس عرضه در انگلیس در خطر سقوط قرار دارند و این کشور در تابستان با کمبود موادغذایی در فروشگاه‌ها مواجه می‌شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز از رویترز، مقامات صنعتی انگلیس هشدار داده اند کمبود بیش از صد هزار راننده خودروهای سنگین حمل موادغذایی باعث خالی شدن سوپرمارکت‌ها در تابستان سال جاری خواهد شد که نتیجه تاثیر دوگانه همه‌گیری کرونا و برگزیت در این کشور است.

طبق نامه‌ای در بیست و سوم ژوئن به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، از او خواسته شده شخصاً مداخله کرده و اجازه دسترسی به نیروی کار اروپا را با صدور ویزاهای موقت کار برای رانندگان کامیون و اضافه کردن آنها به لیست کمبود مشاغل بدهد.

مقامات صنعتی هشدار داده‌اند بدون کمک دولت، زنجیره‌های حساس عرضه در انگلیس در خطر سقوط قرار دارند.

این نامه توسط مدیران بسیاری از از گروه‌های پشتیبانی عرضه از جمله ادی استوبارت، وینکانتون و اکس پی او لاجستیکس و همچنین سران گروه های صنعتی از جمله فدراسیون غذا و نوشیدنی‌ها، فدراسیون غذاهای منجمد و انجمن تولیدکنندگان گوشت انگلیس امضا شده است.

در این نامه آمده است تعطیلات تابستانی پیش رو، ادامه باز شدن اقتصاد و افزایش تقاضا برای نوشیدنی و غذا در نتیجه گرم شدن هوا و رویدادهای ورزشی بزرگ این مشکل را وخیم‌تر خواهد کرد.

سخنگوی دولت انگلیس در پاسخ به این نامه گفت:«بیشتر راه‌حل‌ها در داخل صنعت وجود دارند و پیشرفت‌هایی در بخش های حساس مثل دستمزد رانندگان و شرایط کار آنها صورت گرفته است. با توجه به سیستم جدید مهاجرت ،کارفرمایان می‌توانند بر سرمایه‌گذاری روی نیروی کار داخلی به جای تکیه بر کارگران خارجی تمرکز کنند».

کد خبر 44145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =