فرصت استثنایی برای استفاده حداکثری از اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران اکسپوی دوبی ۲۰۲۰ را به دلیل همزمانی با انتقال دولت فرصتی استثنایی برای کشور توصیف کرد و خواستار استفاده حداکثری از این فرصت شد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، حسن زمانی صبح امروز (یکشنبه ششم تیرماه)و در نشستی خبری درباره نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی اظهار داشت: این نمایشگاه زمانی برگزار می‌شود که شاهد انتقال دولت به عنوان بزرگترین پروژه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در ایران هستیم و دولت جدید می‌تواند از این فرصت نهایت استفاده را بکند. 
وی شعار انتخاب شده برای اکسپوی ۲۰۲۰ را «پیوند اندیشه‌ها» عنوان کرد و افزود: برای اولین بار قرار است این اکسپو در منطقه خاورمیانه و آفریقا برگزار شود و حدود ۲۰۰ کشور در آن شرکت خواهند کرد. 
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران مسئولیت بخش علمی و فناوری را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: این معاونت برنامه‌های ویژه‌ای را برای این اکسپو در طول شش ماه برگزاری تدارک دیده است. 
زمانی با اشاره به پیش‌بینی عرضه سه تا شش هزار پروژه آماده برای سرمایه‌گذاری خارجی اعلام کرد وزارت امور اقتصادی و دارایی بسته‌ای را در این خصوص تدوین کرده است. با توجه به ظرفیت‌هایی که در صنایع پتروشیمی، مس، فولاد و معادن داریم، امیدواریم بتوانیم بهترین استفاده را برای جذب سرمایه‌گذاری بکنیم. 
وی تعداد بازدید کننده این نمایشگاه را ۲۵ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: بین ۷۰ تا ۷۵ درصد از بازدیدکنندگان از این اکسپو را افراد خارجی تشکیل می‌دهند و این احتمال وجود دارد که به دلیل کاهش شیوع و کنترل بیماری کرونا بر این تعداد افزوده شود. 
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با بیان اینکه سه ناحیه این اکسپو فرصت، تحرک و پایداری هستند، تصریح کرد: در بخش فرصت کشورها توانایی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی را به نمایش می‌گذارند. در بخش تحرک پیشرفته‌ ترین و هوشمندانه‌ترین روش‌ها به رخ دیگر کشورها خواهند کشید و در بخش پایداری نیز بر روی توسعه پایدار و انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید می‌شود. 
زمانی با اشاره به زیان یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد دلاری صنعت کرونا از شیوع ویروس کوید-۱۹، تصریح کرد: ایران جزو ۱۰ کشور برتر در زمینه جاذبه‌های گردشگری و تاریخی جهان است و باید از آن استفاده کنیم. 
این مقام مسئول درباره هزینه‌های کشورها برای ساخت پاویون در این اکسپو، اظهار داشت: در حالی که برخی کشورها از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار برای ساخت پاویون‌های خود هزینه کرده‌اند، ساخت پاویون ایران تاکنون هشت میلیون دلار هزینه داشته ولی با این حال جزو هشت پاویون برتر شناخته شده که افتخار بزرگی برای معماری ماست.
وی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از این مبلغ را دریافت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: از ۱۵ آذر سال گذشته ساخت این پاویون آغاز شده و تاکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت داشته است. تا پایان مرداد کار ساخت به اتمام خواهد رسید و از آن زمان تا نهم مهرماه نیز وارد بحث محتوا خواهیم شد. 
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران درباره فرش نیز گفت: با همکاری مرکز ملی فرش قرار است فرشی در پاویون ایران بافته شده و هر بازدید کننده یک گره همدلی به این فرش بزنند. 
وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی نیز اظهار داشت: بسیاری از برنامه‌ها با همکاری بنیاد ملی رودکی در نظر گرفته شده که از جمله آنها برگزاری روز ملی ۲۲ بهمن خواهد بود که با دعوت از رییس جمهور ایران انجام خواهد شد؛ همچنین روز ملی نوروز و مراسم کریسمس را خواهیم داشت. از سوی دیگر خارج از پاویون ایران، ۵۰ نقطه از بین مکان‌های مشترک را با همکاری میزبان برای برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته‌ایم.

 برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح مبادلات تحاری ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
فرشید فرزانگان رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات نیز در این نشست اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا سال ۲۰۲۵ سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و امارات ابتدا به ۲۰ میلیارد دلار و سپس در پنج سال بعد از آن تا ۳۰ میلیارد دلار ارتقا یابد.
وی گفت: در جریان این نمایشگاه قرار است رویکردهای آتی کشورها، آشنایی با اقوام و جاذبه‌های گردشگری، دستاوردهای علمی و صنایع خلاق، دستاوردهای تجاری و صنعتی و همچنین گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی به نمایش گذاشته شود. 
این فعال اقتصادی مهمترین اهداف این اکسپو برای ایران را نمایش دستاوردهای علم و آینده، معرفی پتانسیل‌های اقتصادی و تولیدی، اعزام هیات‌های تجاری، برگزاری نشست‌های B۲B و بازارسازی برای محصولات است. 
فرزانگان خواستار معرفی واکسن کووبرکت در این اکسپو شد و افزود: تمام تشکل‌های صادراتی، اتاق‌های بازرگانی و اتاق‌های مشترک می‌توانند معرفی محصولات خود را در قالب فیلم، مولتی مدیا و حضور محدود نمایندگان شرکت‌ها داشته باشند. 
وی همچنین از تمام تجار و بازرگانانی که در تجارت خود با امارات مشکل دارند دعوت کرد تا برای حل مشکل خود به اتاق مشترک مراجعه کنند.

کد خبر 44180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =