رشد ۵هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز(دوشنبه) بازار سرمایه ۵ هزار و ۲۶۱ واحد دیگر رشد کرد و به یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۷۴۸ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، امروز نیز در ادامه روند مثبت روزهای گذشته، شاخص کل بورس تهران سبز ماند هرچند که در ساعت اول از آغاز فعالیت بازار کاهشی ۲ هزار واحدی را به ثبت رسانده بود.

شاخص کل بورس تهران با ۵ هزار و ۲۶۱ واحد رشد (معادل ۰.۴۲ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۷۴۸ واحدی ایستاد.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)هم یکهزار و ۳۵۸ واحد افزایش یافت و ۳۲۱ هزار و ۸۴ واحد شد.

شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن اما منفی بودند و به ترتیب با ۱۱۶ واحد و ۷۴ واحد افت به ۳۸۲ هزار و ۲۵۰ واحد و ۲۴۴ هزار و ۹۱۵ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور با ۷۲۴ واحد رشد، شاخص بازار اول با ۴ هزار و ۷۷۹ واحد افزایش و شاخص بازار دوم با ۷هزار و ۴۶۰ واحد رشد به ترتیب یک میلیون و ۷۱۷ هزار و ۴۵۲ واحد، ۹۲۱ هزار و ۶۸۲ واحد و ۲ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۲ واحد شدند.

شاخص کل فرابورس هم ۳۱ واحد رشد داشت و به ۱۷ هزار و ۷۹۹ واحد رسید.

امروز و در بازار بورس تهران ۸ میلیارد و ۵۴۵ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۶ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان در یک میلیون و ۱۴۴ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس نیز بیش از یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان در ۳۷۸ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان رسید که در مقایسه با روزهای گذشته افزایش محسوسی داشته است.

بیشترین تاثیر مثبت در رشد ۵ هزار واحدی شاخص کل مربوط به نمادهای شستا، کچاد، وتجارت، وبملت و جم و بیشترین تاثیر منفی نیز مربوط به نمادهای فارس و شپنا بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم ومدیر، شستا، شپنا، خودرو، غکورش، خساپا و وتجارت بودند.

کد خبر 44204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =