کمیجانی رییس کل بانک مرکزی شد

رییس دفتر رییس جمهوری از انتخاب اکبر کمیجانی به عنوان رییس کل بانک مرکزی خبر داد و گفت: براساس اساسنامه بانک مرکزی، این بانک نباید توسط سرپرست اداره شود و به همین دلیل رییس کل بانک مرکزی انتخاب شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، محمود واعظی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه امروز هیات وزیران گفت: طبق مصوبه هیات دولت رئیس کل بانک مرکزی انتخاب شد.

وی اضافه کرد: شاید این سوال پیش بیاید یک ماه باقی مانده می‌توانستیم سرپرست بگذاریم؛ ما براساس اساسنامه بانک مرکزی عمل کردیم که طبق آن در صورتی که رئیس‌کل بانک مرکزی استعفا دهد یا به هر دلیلی نتواند به کارش ادامه دهد، ظرف یک ماه قائم مقام این اختیار را برای اداره بانک مرکزی را دارد و بعد از یک ماه باید رئیس کل بانک مرکزی تعیین شود.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: اساسنامه هیچ جایی برای سرپرستی باقی نگذاشته است و به همین دلیل رئیس جمهوری هفته گذشته از معاونت حقوقی خواست اگر می توانیم از اختیارات دیگر برای معرفی سرپرست استفاده کنیم که معاونت حقوقی جواب داد با توجه به قانون خاص بانک مرکزی صراحتاً جایی برای سرپرستی وجود ندارد و به همین دلیل رئیس بانک مرکزی انتخاب شد.

کد خبر 44274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =