حمایت های بیمه ای مالیاتی؛ بستر تجاری سازی محصولات دانش بنیان 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی معتقد است: اگر از شرکت های دانش بنیان حمایت‌های بیمه‌ای و مالیاتی مناسب صورت گیرد بخش زیادی از مشکلات آنها حل خواهد شد که این به معنای ایجاد بستر تجاری‌سازی تولیدات این بخش است.

علی جدی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز درخصوص اینکه مهمترین چالش پیش روی شرکت های دانش بنیان در مسیر تجاری سازی محصولات شان چیست؟ افزود: چون این شرکت‌ها بلحاظ توان مالی و پولی مجموعه های نوپا و کوچکی هستند به طور قطع هنگام ورود به محیط واقعی کسب و کار با معضلات متعددی مواجه می‌شوند که دستگاههای اجرایی باید ضمن حمایت مالی مطلوب از آنها، تدابیر لازم را برای انجام امور بیمه ای و مالیاتی این شرکت اتخاذ کنند.

وی با اشاره به جدید بودن فعالیت شرکت های دانش بنیان در کشور، تاکید کرد: حتی اگر این شرکت‌ها قواعد کسب و کار را هم بلد باشند به دلیل اینکه قواعد ورود به بازار سخت است، دولت باید جدا از ارایه راهنمایی ها و ایجاد امکانات لازم، مسیر فعالیت را برای آنها تسهیل کند تا چالش های پیش روی آنها بیش از پیش کاهش یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه رقابت در بازار محصولات دانش بنیان، رقابت سختی است، گفت: این رقابت به راحتی رخ نمی‌دهد و این نوع شرکت ها هم به راحتی نمی‌توانند محصولات خود را تجاری‌سازی کرده و به فروش برسانند، پس باید دولت در همه امور اعم از ارایه مشاوره، حمایت مالی و پولی و تسهیل قوانین و مقررات آنها را حمایت کند.

جدی اظهار داشت: به واقع ما باید از مرحله اول یعنی مرحله تولید ایده تا تجاری سازی آن، از این شرکت‌ها همه نوع حمایت اعم از بیمه ای، مالیاتی و تسهیلاتی به عمل آوریم لذا طرح حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در این بخش ها را در مجلس در دست بررسی داریم. 

نماینده مردم شیروان گفت: بنابراین اگر تا همین مقطع حمایت‌های بیمه‌ای و مالیاتی از شرکت های دانش بنیان پیش برویم، بخش زیادی از مشکلات این بخش حل خواهد شد تا بتوانند تولیدات خود را به راحتی تجاری‌سازی کنند.

 وی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان در حالی می‌توانند اقدام به تجاری‌سازی محصولاتشان کنند که به اصطلاح از این حالت برزخی، یعنی ابتدای فعالیت خود با قدرت عبور کنند و دوام بیاورند که تحقق آن نیز معطوف به حمایت‌های یادشده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید شرکت های دانش بنیان را مورد حمایت قرار داد، گفت: وقتی ما شرکت‌های دانش‌بنیان را کمک کنیم تا محصولات خود را به تولید انبوه رسانده و تجاری سازی کنند و با قوانین سخت مانع آنها نشویم، خودبه‌خود بازار تضمین شده ای پیدا خواهند کرد.

کد خبر 44299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =