صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۲۴۱درصد افزایش داشته است

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان: میزان صادرات از بازارچه‌های مرزی استان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۲۴۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اگزیم نیوز، مبین علی میر روز جمعه در گفت‌وگویی اظهار داشت: بجز کالاهای ممنوعه که مورد نیاز داخل کشور بوده باقی کالاها از بازارچه‌های مرزی صادر می شوند، همچنین در این مدت ۳۰ هزار تن انبه و ۲ هزار تن نارنگی هم از محل تعهدات ارزی با رویه پیله‌وری از بازارچه‌های مرزی وارد سیستان و بلوچستان شده است.

وی بیان کرد: در صورتی که قوانین محدودکننده و انحصارگرایانه وضع شده از بازارچه‌های مرزی حذف شود می‌توان از محل ارز صادرکنندگان بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گوشت، برنج و دیگر اقلام مورد نیاز حتی واردات خودرو را هم انجام داد.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: بدین روش ضمن افزایش صادرات غیرنفتی بازارهای هدف بسیاری نیز مملو از کالاهای ایرانی خواهد شد و علاوه‌بر اشتغال بسیاری از مردم در داخل کشور نیاز نیست ارز حاصل از فروش نفت را در اختیار تعداد محدودی قرار دهیم تا واردات انجام دهند.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ارز به صورت ناقص تحویل بانک مرکزی می‌شود و از آن جا بعضا برای واردات اقلام غیرضروری اختصاص پیدا می‌کند تصریح کرد: واردات میوه از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان تجربه موفقی بود که می‌توان آن را به سایر کالاهای ضروری از جمله گوشت و برنج هم تعمیم داد و انحصار ارزی ایجاد شده در تهران شکسته می‌شود.

کد خبر 44527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =