۴۴ هزار تُن کالای ترانزیتی از مرز پرویزخان وارد کشور شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در سه ماه سپری شده از سال جاری میزان ترانزیت ورودی کالا به پایانه مرز رسمی پرویزخان، ۴۴ هزار تُن بود که توسط یک هزار و ۶۶۵ دستگاه کامیون ایرانی و ۱۶۵ دستگاه کامیون خارجی انجام شد.

به گزارش اگزیم نیوز، فریبرز کرمی عصر شنبه در گفت و گویی افزود: در این مدت، در مجموع ۲۷۵ هزار تُن کالا توسط هشت هزار و ۸۹۴ دستگاه کامیون ایرانی و چهار هزار و ۲۲۴ دستگاه کامیون خارجی ترانزیت شده که ۵۲ هزار تُن آن توسط ۲ هزار و ۱۷ دستگاه کامیون در پایانه مرزی پرویزخان به مقاصد داخل کشور بارگیری شده است.

وی اظهار داشت: همچنین میزان ترانزیت خروجی یک هزار و ۵۴۹ تُن کالا بوده که به وسیله ۸۶ دستگاه کامیون ایرانی انجام شده ضمن اینکه ۱۴۳ هزار تُن کالا نیز توسط سه هزار و ۳۲۰ دستگاه کامیون داخلی و یک هزار و ۹۷۳ دستگاه کامیون خارجی به صورت ترانزیت وارد شده است.

کرمی ادامه داد: سه هزار و ۷۹۶ تُن کالا نیز توسط ۱۴۷ دستگاه کامیون ایرانی و ۲ کامیون دستگاه خارجی در این مدت از پایانه مرزی خسروی ترانزیت شده است.

کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

کد خبر 44778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =