بنادر کشور با انباشت نهاده‌های دامی روبرو هستند

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: مشکلی از نظر تامین نهاده برای واحدهای دامی نداریم و هم اکنون بنادر کشور با انباشت نهاده روبرو هستند.

به گزارش اگزیم نیوز، مرتضی رضایی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح یک واحد گاوداری شیری واقع در آبیک با اعلام این خبر افزود: نهاده‌ها به اندازه کافی وارد کشور شده است و هر استانی که مشکل حمل و نقل دارد باید هماهنگ کند تا خودروهای باری آنها را به سمت بنادر بفرستیم و نهاده مورد نظر خودشان را تامین کنند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن نهاده توزیع شده و در اختیار اتحادیه‌ها قرار گرفته است.

رضایی در خصوص تغییر قیمت شیر نیز اظهار داشت: خشکسالی امسال بی سابقه بوده و باعث کاهش تولید علوفه شده و در نتیجه آن هزینه‌های تولید  شیر را افزایش داده و مقرر شد برای جلوگیری از ضرر و زیان دامداران و نارضایتی‌های پیش آمده یک اصلاح قیمت صورت پذیرد.

این مسوول افزود: وزارت جهادکشاورزی تصمیم دارد با روش های حمایتی از مصرف‌کننده حمایت کند و اعتقاد ما این است که سرکوب قیمت‌ها مخصوصا در حوزه شیر روش مناسبی نیست و به ضرر دامداران و چرخه تولید تمام می‌شود.

معاون تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی در پایان ضمن قدردانی از تولیدکنندگان، افزود: سیاست ما حمایت از تولید در راستای حفظ و ارتقا امنیت غذایی جامعه است.

کد خبر 44799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =