۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
رشد ۱۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در اولین واکنش به پایان کار دولت دوازدهم و آغاز به کار دولت سیزدهم، رشدی ۱۷ هزار واحدی را به ثبت رساند و در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۱۲ واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، امروز(سه شنبه)بازار سرمایه روندی متعادل داشت و در پایان معاملات در حالی که شاخص کل و شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) مثبت بودند اما شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن سرخپوش بودند.

شاخص کل بورس تهران با ۱۷ هزار و ۷۱۶ واحد رشد (معادل ۱.۳۰ درصد) به یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۱۲ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم ۴ هزار و ۴۴۸ واحد رشد داشت و ۳۴۵ هزار و ۴۰۸ واحد شد.

شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن اما به ترتیب با ۲۳۰ واحد و ۱۴۵ واحد افت، به ۴۰۰ هزار و ۶۹۰ واحد و ۲۵۳ هزار و ۲۱۸ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور با ۱۳ هزار و ۲۹۱ واحد، شاخص بازار اول با ۹ هزار و ۷۲۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۵ هزار و ۸۴۴ واحد رشد، به ترتیب یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۴۴۰ واحد، یک میلیون و ۳۵ هزار و ۹۹۶ واحد و ۲ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۵۷۶ واحد شدند.

شاخص کل فرابورس نیز ۴۳ واحد رشد داشت و به ۱۹ هزار و ۹۱۳ واحد رسید.

امروز و در بازار بورس تهران ۶ میلیارد و ۹۶۶ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۴ هزار و ۷۲۹ میلیارد تومان در ۷۰۰ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس نیز ۳ میلیارد و ۲۷۲ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۶۹۷ میلیارد تومان در ۳۸۱ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به حدود ۸ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر مثبت در رشد ۱۷ هزار واحدی شاخص کل بورس مربوط به نمادهای فارس، میدکو، شستا، ومعادن، وامید، پارس و کچاد بود.

نمادهای پرتراکنش امروز هم سپید، پترول، شستا، فجر، خودرو، خساپا و برکت بودند.

کد خبر 45180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =