ترانزیت بیش از ۴۳۲ هزار تن کالا از مرز رسمی پرویزخان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۴۳۲ هزار و ۶۵۸ تن کالا در چهار ماه سپری شده از سال جاری از مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به خارج و داخل کشور بارگیری و ترانزیت شد.

به گزارش اگزیم نیوز، «فریبرز کرمی» روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه از پایانه مرز بین المللی  پرویزخان ۱۱۰ هزار و ۸۰۱ تن کالا توسط چهار هزار و ۳۰۰ کامیون ایرانی به داخل کشور بارگیری شده است.

وی اظهار داشت: همچنین میزان ترانزیت خروجی حامل کالا در پایانه مرزی پرویزخان بیش از یک هزار و ۶۷۰ تن بوده که توسط ۹۱ کامیون ایرانی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ترانزیت ورودی حامل کالا در مرز رسمی پرویزخان ۲۰۱ هزار و ۵۹ تن کالا بوده که توسط سه هزار و ۳۲۰ کامیون ایرانی و سه هزار و ۹۴۰ کامیون خارجی صورت گرفته است.

کرمی ادامه داد: ترانزیت خروجی از پایانه مرز رسمی پرویزخان میزان ۴۲ هزار و ۵۵۵ تن کالا بوده که توسط ۲ هزار و ۳۵۰ کامیون ایرانی و یک کامیون خارجی صورت گرفته و می توان گفت که ترانزیت ورودی کالا بیشتر از ترانزیت خروجی از این مرز رسمی و بین المللی بوده است.

او ادامه داد: در چهار ماه سپری شده از سال جاری نیز میزان کالاهای ورودی از پایانه مرز پرویزخان ۲ هزار و ۸۸۸ کامیون ایرانی و ۱۹۹ کامیون خارجی به میزان ۷۶ هزار و ۵۷۱ تن است.

کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

کد خبر 45206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =