صادرات ۱.۶ میلیارد دلاری محصولات پلیمری در بهار ۱۴۰۰

ایران در سه ماهه نخست امسال ۱.۶ میلیارد دلار محصولات پلیمری به کشورهای مختلف دنیا صادر کرده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۷۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، تجارت محصولات پلیمری (پلاستیکی و لاستیکی) طی فصل نخست سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱.۵ میلیون‌ تن و به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار است.

از کل ارزش تجارت مزبور، حدود ۱.۶ میلیارد دلار را صادرات و تقریباً ۴۵۶ میلیون دلار را واردات تشکیل می‌ دهد. در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹، میزان و ارزش صادرات این گروه محصولات، به ترتیب ۹.۷ و ۷۶.۷ درصد افزایش، و میزان و ارزش واردات آنها نیز به ترتیب ۲۲.۷ و ۲۱.۴ درصد افزایش یافته است.

سهم صادرات و واردات این گروه محصولات از کل ارزش صادرات و واردات کالایی طی مدت مذکور به ترتیب ۱۵.۱ درصد و ۴.۴ درصد است.

تراز بازرگانی گروه محصولات پلیمری دارای مازاد است و مازاد مزبور طی بهار ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش حدود ۱۱۶ درصدی به حدود ۱.۲ میلیارددلار رسیده است.

طی سه ماهه نخست ۱۴۰۰، عمده ‌ترین محصولات صادراتی گروه پلیمری، به ترتیب شامل «پلی اتیلن گرید فیلم با وزن مخصوص (چگالی) کمتر از ۹۴ درصد»، «پلی اتیلن گرید فیلم با وزن مخصوص (چگالی) ۹۴درصد یا بیشتر» و «پلی اتیلن گرید تزریقی با وزن مخصوص (چگالی) ۹۴درصد یا بیشتر» بوده که این سه ردیف تعرفه کالایی به تنهایی حدود ۶۲ درصد از کل ارزش صادرات محصولات پلیمری را طی مدت مورد بررسی تشکیل می‌ دهند.

مهم ‌ترین مقاصد صادراتی محصولات پلیمری ایران نیز طی سه ماهه نخست ۱۴۰۰، کشورهای چین، عراق و ترکیه هستند که به تنهایی بیش از ۸۱ درصد ارزش صادرات محصولات پلیمری را طی مدت مذکور تشکیل داده ‌اند.

مهم ‌ترین اقلام وارداتی محصولات پلیمری طی فصل نخست ۱۴۰۰، به ترتیب «پلی اوره ‌تان‌ ها، به اشکال ابتدائی»، «پلی استال گرید نساجی» و «پلی استال گرید بطری» هستند که در مجموع ۱۷.۲ درصد از کل ارزش واردات محصولات پلیمری را طی مدت مذکور تشکیل می ‌دهند.

مهم‌ ترین مبادی واردات محصولات پلیمری ایران طی فصل نخست ۱۴۰۰ نیز کشورهای چین، امارات متحده عربی و ترکیه هستند که به تنهایی حدود ۷۳.۲ درصد از واردات این گروه محصولات را طی مدت مورد بررسی تشکیل داده ‌اند.

کد خبر 45362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =