نقش مهم بازار ارز در افزایش صادرات و توسعه اقتصادی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نقش بسیار مهم بازار ارز در افزایش صادرات و توسعه اقتصادی کشور را یادآور شد و بر ضرورت اتخاذ سیاست های صحیح از سوی بانک مرکزی دولت سیزدهم برای ایجاد آرامش در بازار ارز و سکه تأکید کرد.

ابراهیم محمدولی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اگزیم نیوز، درباره تبعات مثبت سیاست های اقتصادی درست و صحیح بانک مرکزی بر بازارهای یادشده، اظهار داشت: نگاه دولت سیزدهم به بازار ارز باید به سمت و سویی باشد که نظام عرضه و تقاضای ارز، یک نظام دائم در حال تراز شدن باشد تا هر دو سوی عرضه و تقاضا در این بخش تثببت شود.

وی با اشاره به تاثیرات نامطلوب نوسان نرخ ارز بر همه بخش های اقتصاد، افزود: آرامش بازار ارز در گروی همپوشانی عرضه و تقاضاست؛ در غیر این صورت، نوسان بازار ارز بار دیگر دامنگیر اقتصاد کشور خواهد شد و دیگر بخش ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور شد: در هفته ای که گذشت نوسانات زیادی را در بازارهای ارز و طلا شاهد بودیم که اگرچه بخشی از آن به اتفاقات اخیر افغانستان برمی گردد، اما بخش مهم آن به سیاست های نامناسب پولی و بانکی بانک مرکزی مرتبط است.

محمدولی به تبعات مثبت و منفی قیمت هر انس طلای بازار جهانی بر نوسانات بازارهای داخلی ارز و طلا اشاره و عنوان کرد: اگر نگاه اقتصاد داخلی و سیاست گذاری ارزی بانک مرکزی، رنگ و بوی کارشناسانه تری به خود بگیرد، بخش مهمی از اثرات منفی اتفاقات بیرونی در سیاست های داخلی اقتصادی خنثی خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بر اثرگذاری آرامش و ثبات بازار ارز بر دیگر بخش ها خصوصا تولید، صادرات و توسعه اقتصادی تأکید و تصریح کرد: بازنگری و اصلاح سیاست های اقتصاد کلان از جمله کنترل نرخ تورم و رشد نقدینگی باید در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار گیرد زیرا به طور قطع کنترل فاکتورهای اقتصاد کلان، به سود ثبات بازار ارز و طلا و دیگر بازارهای سرمایه ای خواهد بود.

محمدولی ابراز امیدواری کرد با رفع نارسایی های موجود در سیاست‌های کلان اقتصادی کشور شاهد خروج کشور از وضعیت فعلی باشیم اگرچه تحقق این رویه با تبیین یک برنامه مدون کارشناسی شده و بهره گیری از نظرات اقتصاددانان خبره عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 45517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =