نقش مهم رسانه ها در رشد اقتصادی کشور

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه معتقد است: بی‌شک مهمترین نقش رسانه ها در اقتصاد هر کشور، زمینه‌سازی برای ایجاد نظارت عمومی بر عملکرد دولت در بخش های مختلف اقتصادی است.

قاسم کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، بخشی از قدرت و اهمیت رسانه ها در پویایی و شکوفایی اقتصادی کشورها را برشمرد و افزود: این قدرت تا حدی است که کشورهای صاحب رسانه، به طور عمده همان کشورهای توسعه‌یافته اقتصادی دنیا هستند.

وی بر ضرورت تداوم نقش نظارتی رسانه بر بخش های مختلف از جمله حوزه اقتصاد تأکید کرد و اظهار داشت: بدون شک مهمترین نقش رسانه در اقتصاد هر کشور، ایجاد بستر مناسب با هدف نظارت عمومی بر عملکرد دولت در بخش اقتصادی است؛ به معنای دیگر رسانه این قدرت را دارد که فعالیت‌های دولت در بخش اقتصاد را زیر ذره‌بین نقد، تحلیل و بررسی عمومی قرار دهد و با این کار از بروز ایجاد خیلی رانت‌ها و فسادها جلوگیری کند.

کریمی با بیان اینکه عملکرد رسانه در نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی مهمتر از عملکرد دستگاه قضایی است، تصریح کرد: نظارت مردمی حاصل شفافیت و آزادی رسانه‌ای است؛ اگر این مهم تحقق یابد قطعاً اقدامات و فعالیت‌های اقتصادی دولت با ضریب اطمینان بیشتر و البته با توجه حداکثری به منافع عمومی انجام می‌شود و دیگر مدیران دولتی نمی‌توانند به بهانه‌های واهی و غیرواقعی و براساس منافع شخصی، سرمایه‌های کشور را جهت‌دهی و تلف کنند.

عضو اتاق بازرگانی ارومیه تأکید کرد: یکی از دلایل پیدایش فساد در برخی از سازمان ها و ادارات دولتی و یا بهره‌مندی غیرقانونی مدیران آن دستگاهها و وابستگان آنها از امکانات و امتیازهای دولتی، آزاد نبودن رسانه در بیان واقعیت‌ها است. این آزادی اگر وجود داشته باشد، مدیران و دولت به معنای عام خود را زیر نظارت مردمی می‌بیند، در نتیجه نمی‌تواند تصمیمات غیرمعقول، منفت‌طلبانه، غیرکارشناسی و مخالف با منافع ملی اتخاذ کند.

وی خاطرنشان کرد: آزادی رسانه‌ها در کشور با پاکی اقتصادی دولت‌ها رابطۀ مستقیمی دارد؛ هرچه آزادی بیان بیشتر باشد، به همان میزان دولت‌ها پاکدست‌ تر خواهند بود.

کد خبر 45850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =