رئیس اتاق کرمانشاه خواستار حمایت سیستم بانکی از تجار و بازرگانان شد

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خواستار حمایت های بیشتر سیستم بانکی از تجار، بازرگانان و صنعتگران شد و گفت: متاسفانه بروکراسی های پیچیده و زمانبر موجود در بانک ها، بخش زیادی از توان آن ها را گرفته است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، کیوان کاشفی در دیدار فعالان اقتصادی با معاون شعب بانک ملی ایران که در اتاق بازرگانی انجام شد، اظهار داشت: سطح توقعات از این بانک به خاطر سابقه و تجارب خوبی که از همکاری با آن وجود دارد، بالاست.

وی ادامه داد: یکی از انتظاراتی که از بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام می رود تجدید نظر روی سقف تسهیلات پرداختی توسط شعب استانی است که امید می رود در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

کاشفی همچنین خواستار کوتاه شدن بروکراسی موجود در سیستم اداری بانک ها شد و گفت: این بروکراسی به قدری پیچیده و طولانی است که فعالان اقتصادی گاهی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز خود مجبور به طی کردن حدود ۴۰ فرایند هستند.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران مشتری مداری را حلقه مفقوده نظام بانکی ایران دانست و گفت: اعتقاد دارم اگر بانک ها و فعالان اقتصادی و بازرگانان در کنار هم قرار گیرند وضعیت تولید و همچنین صادرات به شکل وسیعی افزایش پیدا می کند.

وی همچنین خواستار شکسته شدن تابوی مهلت سرمایه در گردش یکساله شد و گفت: نباید فردی که بیش از ۲۰ یا ۳۰ سال سابقه فعالیت دارد و همیشه هم خوش حساب بوده در ابتدای هر سال نیازمند تمدید همه اسناد و بازگرداندن سرمایه در گردش باشد.

کاشفی در ادامه خواستار نظارت بیشتر بر کار کارشناسان بانکی جهت پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی شد و گفت: بارها اتفاق افتاده که نظر منفی یک کارشناس مانع از پرداخت به موقع و یا کامل تسهیلات بانکی شده و همین کارها را مدت زیادی عقب انداخته است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در پایان با تقدیر از حمایت های خوب بانک ملی و اینکه از قدیم همواره در مبادلات خارجی پیش قدم بوده است، گفت: امید می رود این بانک خوشنام بیشتر از قبل به تجار و بازرگانان توجه و حمایت های لازم را همچنیان از آنان به عمل آورد.

در این دیدار همچنین جمعی از فعالان اقتصادی استان به بیان مشکلات، دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

کد خبر 46078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =