نرمش دولت در برابر رشد بخش خصوصی

بهادار احرامیان: علائمی از دولت صادر می شود که نشان می دهد بدنه میانی دولت به واقع در برابر رشد بخش خصوصی مقاومت می کنند و به راه های مختلف، این مقاومت و مخالفتشان را بروز می دهند

بدنه میانی دولت دربرابر افزایش سهم بخش خصوصی از اقتصاد مقاومت می کند. علائمی از دولت صادر می شود که نشان می دهد بدنه میانی دولت به واقع در برابر رشد بخش خصوصی مقاومت می کنند و به راه های مختلف، این مقاومت و مخالفتشان را بروز می دهند. درحالیکه چنین مقاومتی از رده های بالای دولت وجود ندارد و به نظر من، دولتمردان قلبا و به راستی طرفدار افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصادند.
بهادراحرامیان عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در گفت و گو با وب سایت خبری اتاق گفت: علائمی از دولت صادر می شود که نشان می دهد بدنه میانی دولت به واقع در برابر رشد بخش خصوصی مقاومت می کنند و به راه های مختلف، این مقاومت و مخالفتشان را بروز می دهند. درحالیکه چنین مقاومتی از رده های بالای دولت وجود ندارد و به نظر من، دولتمردان قلبا و به راستی طرفدار افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصادند.
مدیرعامل فولاد یزد با اشاره به اینکه بدنه میانی دولت، زیرکانه به روش های مختلف سعی در مقاومت در مقابل افزایش سهم بخش خصوصی را دارد گفت: به نظر من با وجود تمایل دولتمردان در رده بالا نسبت به افزایش سهم بخش خصوصی، پسابرجام بهترین فرصت برای این بخش است تا سطح مطالباتش را بالا ببرد. پیش از این، به دلیل شرایط تحریم و سیاست های اقتصادی دولت قبلی، خیلی از فعالان بخش خصوصی مطالبات اقتصادی را در نازل ترین سطح قرار داده و مطرح می کردند. مسائلی چون تسریع خصوصی سازی، آزاد سازی قیمت و کاهش دخالت دولت در اقتصاد و مقررات زدایی، مواردی است که دردولت گذشته به محاق رفته بود و فعالان بخش خصوصی بطور جدی پیگیر آن نبودند. امروز بهترین فرصت در اختیار ماست تا یک بار دیگر این بحث ها را زنده کنیم و با پیگیری، فرصت های از دست رفته را جبران کنیم.
عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: تجربه دیگر کشورها نشان داده که هرگز بدنه میانی دولت و مخالفان افزایش سهم بخش خصوصی در عرصه اقتصاد، قانع نمی شوند. در این موارد نمی توان کار را با استدلال پیش برد. مدیران میانی به هر صورت ممکن سنگ اندازی می کنند. به نظر من باید برای پیگیری مطالبات از خیلی ضربتی با دستور از رده های بالا شروع کرد.

 

کد خبر 4656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =