۱۳ هزار و ۸۰۰ تن کالای اساسی از بندرچابهار وارد کشور شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تخلیه و حمل یکسره ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن کالای اساسی گندم از یک کشتی طی شبانه‌روز گذشته از بندر شهید بهشتی چابهار رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، بهروز آقایی در گفت و گویی اظهار داشت: انتقال کالاهای اساسی به صورت حمل یکسره از بنادر کشور به مقاصد مصرف انجام می‌شود و از این میزان محموله یاد شده هفت هزار و۴۰۰ تن به صورت حمل یکسره به استان‌های همجوار و ۶ هزار و ۴۰۰ تن به انبارهای خارج بندر حمل و انتقال یافت.

وی گفت: تخلیه شبانه روزی کالای اساسی در بندرچابهار در حال انجام است، بندرشهیدبهشتی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن نقش مهمی در ورود کالای اساسی دارد و بزودی پس از تکمیل پسکرانه و جاده و ریل قطب تجارت و اقتصاد منطقه و موجب توسعه و رونق شرق کشور می شود.

وی بیان کرد: چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای کشورهای آسیای میانه است که با برخورداری از تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری و با تکمیل خط آهن چابهار- زاهدان شاهد رشد بیش از پیش این بندر اقیانوسی تا میزان ۱۵ میلیون تن کالا در سال خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه دولت برای اختصاص ۲۰ درصد سهم کالاهای اساسی کشور به بندر چابهار افزود: افزایش ظرفیت نگهداری و انبار کالاهای اساسی و ارتقای پذیرش و پهلودهی کشتی‌های حامل کالاهای اساسی از استراتژی‌های اصلی این اداره کل است که در همین راستا، با اعتبار داخلی و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی ساخت انبارهای نگهداری کالا در حال انجام است.

وی تخلیه و انتقال کالاهای اساسی مورد نیاز کشور به‌صورت حمل یکسره از کشتی به مقاصد را یکی از اهداف این اداره کل برشمرد و تاکید کرد: ۳۰ درصد از کالاهای اساسی محموله هر کشتی به‌صورت حمل یکسره به مقاصد مصرف حمل می‌شود و بیش از ۷۰ درصد از کالاهای تخلیه شده به‌صورت مستقیم به انبارهای خارج از بندر انتقال پیدا می‌کند.

آقایی تخلیه و انتقال کالاهای اساسی مورد نیاز کشور به‌صورت حمل یکسره از کشتی به مقاصد را یکی از اهداف این اداره کل برشمرد و تاکید کرد: ۳۰ درصد از کالاهای اساسی محموله هر کشتی به‌صورت حمل یکسره به مقاصد مصرف حمل می‌شود و بیش از ۷۰ درصد از کالاهای تخلیه شده به‌صورت مستقیم به انبارهای خارج از بندر انتقال پیدا می‌کند.

کد خبر 46646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =