پایه های بانکی و بیمه ای توسعه اقتصادی ایران-سوییس

روحانی: فعال شدن بیمه های صادراتی دو کشور، موجب ارتقای همکاری های اقتصادی ایران و سوئیس می شود

فعال شدن بیمه های صادراتی دو کشور، موجب ارتقای همکاری های اقتصادی ایران و سوئیس می شود. حجت الاسلام والمسلمین حسن  روحانی در مصاحبه مشترک با «یوهان اشنایدر آمان» رئیس جمهور سوییس پس از مذاکرات خصوصی درباره انتخابات 7 اسفند کشورمان گفت: از شانس خوب رئیس جمهور سوئیس اینکه سفر ایشان در زمانی انجام گرفت که مردم بزرگ ایران دو انتخابات بسیار مهم خود را دیروز با شور، نشاط و با شکوه فوق العاده ای برگزار کردند و ازدحام جمعیت به حدی بود که انتخابات تا نیمه شب گذشته به طول انجامید.

به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، وی افزود: یکی از مبانی که دو کشور را به هم نزدیک کرده است، استقلال، حاکمیت ملی، دموکراسی و مساله انتخابات است که پایه های اصلی دو کشور ایران و وسوئیس به حساب می آید.

رئیس جمهور فعال شدن و همکاری بیشتر بانک های سوئیس و بانک مرکزی و دیگر بانک های ایران به منظور ارتقا همکاری های اقتصادی ایران و سوئیس را خواستار شد.

روحانی گفت: افزایش مناسبات اقتصادی در دستور کار ایران و سوئیس است.

رئیس جمهور اشاره کرد فعال شدن بیشتر بانک های سوئیس در ارتباط با بانک مرکزی و دیگر بانک های ایران و همچنین بیمه صادراتی دو کشور، موجب ارتقا همکاری های اقتصادی ایران و سوئیس می شود. وی افزود:بنا شد همکاری دوکشور در قبال عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی ادامه یابد.


رئیس جمهور تصریح کرد: صنعت ، کشاورزی ، حمل و نقل و فعال شدن خطوط هوایی از دیگر مباحث مطرح شده در دیدار دو طرفه بود.وی افزود: بنا شد برای عضویت ایران در تجارت جهانی - wto - که در سال 2005 گامی برای عضویت ناظر ایران در این سازمان برداشته شد، همکاری های دو کشور برای عضویت ایران در این مجمع اقتصادی ادامه پیدا کند.


روحانی گفت: همچنین توافقنامه تجاری بین ایران و سوئیس که در سال های گذشته نیمه تمام باقی مانده بود دو طرف تلاش خواهند کرد تا این قرارداد به اتمام برسد.


وی گفت: فعال شدن بیشتر بانک های سوئیسی در ارتباط با بانک مرکزی ایران و بانک های کشورمان و همچنین بیمه های صادراتی یکی از پایه های اصلی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور خواهد بود که در این نشست بحث و بررسی شد.

شایان ذکر است شرکت بیمه ریسکهای صادراتی سوئیس (SERV) و صندوقضمانت صادرات ايران (EGFI)، موسسات رسمی ارائه کننده خدمات بیمه صادراتی دو کشور می باشند که با همکاری مشترک، امنیت تجارت دو کشور را تضمین خواهند نمود.

کد خبر 4673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =