گشایش بازارچه‌های مرزی می‌تواند رفاه مردم ایران و پاکستان را محقق کند

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌اسلامی ایران و پاکستان تاکید کرد: گشایش بازارچه‌های مرزی، تسهیلات گمرکی و استفاده از مکانیسم در دسترس می‌تواند رفاه و خودکفایی مردم دو سوی مرزهای ایران و پاکستان را به دنبال داشته باشد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از خانه ملت، «احمد امیرآبادی فراهانی» که در راس هیاتی از گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در اسلام‌آباد به سر می‌برد، با «طلحه محمود» رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در مجلس سنا دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرآبادی فراهانی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات و اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو کشور گفت: ایران و پاکستان دارای مرزهای طولانی، پیوندهای خویشاوندی و اشتراکات فرهنگی و اجتماعی فراوانی هستند که پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش تعاملات فیمابین است. 

وی با تأکید بر افزایش تبادلات و همکاری‌ها به ویژه در عرصه پارلمانی اظهار داشت: تعاملات پارلمانی تسهیل‌کننده مناسبات میان دو کشور است و مجلس شورای اسلامی از ارتقای سطح همکاری‌های ایران و پاکستان استقبال می‌کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌اسلامی ایران و پاکستان اهداف راهبردی میان دو کشور را دلیل محکمی در جهت تامین منافع مشترک مردم مناطق مرزی دانست و تصریح کرد: گشایش بازارچه‌های مرزی، تسهیلات گمرکی و استفاده از مکانیسم در دسترس می‌تواند رفاه و خودکفایی مردم دو سوی مرزهای ایران و پاکستان را به دنبال داشته باشد.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: از دولت و پارلمان پاکستان انتظار می‌رود که اقدامات عملی و تلاش‌های جدی‌تری در جهت سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همکاری‌های اقتصادی و تجاری براساس توافقات امضا شده را دنبال کنند. 

وی با تبریک هفته وحدت به همتای خود در مجلس سنای پاکستان خاطرنشان کرد: قدرت‌های استکباری همواره به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی بین کشورهای مسلمان بوده و ضرورت دارد که کشورهای اسلامی به ویژه ایران و پاکستان با انسجام، همبستگی و وحدت نقشه‌های دشمنان امت اسلامی را خنثی کنند. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر رفع موانع قضایی در تبادل زندانیان دو کشور تأکید کرد و خواستار رفع موانع از طریق همکاری‌های قضایی دو کشور شد.

امیرآبادی فراهانی، اقدام عملی پاکستان در شرایطی که تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران اعمال شده را با اجرای تعهدات گازی این کشور خواستار شد و ابراز داشت: حمایت پاکستان از جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی بر مبنای اقدامات عملی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت توسعه مناسبات مردمی خواهد بود. 

«طلحه محمود» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنای پاکستان نیز با با اظهار خرسندی از سفر هیات پارلمانی کشورمان به اسلام‌آباد، بر آمادگی پارلمان و دولت کشورش برای توسعه روابط و تحکیم مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

وی با قدردانی از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران کشور دوست، برادر و همسایه پاکستان است که همواره در تحولات منطقه و میدان بین‌المللی از پاکستان حمایت کرده است.

در پایان این دیدار، طلحه محمود انجام تعهدات و ارتقای سطح روابط اقتصادی، تجاری و امنیتی را مهم برشمرد و بر همکاری گسترده در موضوعات دوجانبه و بین‌المللی تاکید داشت.

در این دیدار «ملک فاضلی»، «اسماعیل حسین‌زهی»، «محسن پیرهادی» و «الهام آزاد» نمایندگان مردم سراوان، خاش، تهران و نایین در مجلس شورای اسلامی و از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان حضور داشته که به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

کد خبر 47017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =