گسترش حضور در بازارهای بین المللی فروشگاه های آنلاین با رفع تحریم ها

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: از آنجا که در حال حاضر برای فعالیت بین المللی در حوزه پرداخت فروشگاه های آنلاین با نارسایی های متعددی مواجه هستیم امید می رود با رفع تحریم ها بتوان عمده این مشکلات را برطرف کرد و حضور در عرصه فعالیت فروشگاههای آنلاین را گسترش داد.

علی رهبری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اگزیم نیوز، درباره امکان ایجاد شرایط برای فعالیت بین المللی فروشگاه‌های آنلاین ایرانی اظهار داشت: اگرچه تعدادی از فروشگاه‌های آنلاین داخلی انجام این کار را برای خود تعریف کرده‌اند و قصد فعالیت در بازارهای بین‌المللی را دارند اما با توجه به مشکلاتی که هنوز برای فعالیت این نوع کسب و کار در حوزه پرداخت وجود دارد، شروع کار آنها با نارسایی های زیادی مواجه است.

وی ادامه داد: تا زمانی که مشکلات حوزه پرداخت و انتقال وجه حل نشود امکان حضور در بازارهای جهانی محقق نخواهد شد، معضلات پرداختی که از آن‌ نام بردم تا حدودی مربوط به تحریم‌های کشورهای غربی بخصوص امریکا علیه شبکه بانکی کشور و قطع ارتباط ما با سازوکار انتقال وجه بین‌المللی است اما باید یادآور شوم این تنها مشکل این نوع کسب و کار برای حضور در بازارهای بین‌المللی نیست.

رهبری با تاکید بر وجود رقبای بزرگی در حوزه فروشگاه‌های بین‌المللی و فعالیت گسترده بین‌المللی آن‌ها، تصریح کرد: به طور قطع بستر فعالیت بین‌المللی برای فروشگاه‌های آنلاین ایرانی در آینده فراهم خواهد شد اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به مرحله عملیات اجرایی و تبدیل شدن آنها به فروشگاه اینترنتی فعال در عرصه بین المللی وجود دارد.

وی درباره راهکارهای مدیریت این مشکلات، گفت: در حال حاضر برای عرضه کالا محدودیت‌های زیادی داریم و در دریافت وجه آن هم با مشکل مواجه هستیم. در مشکلات مربوط به انتقال وجه باید از ابزارهایی مانند ارز دیجیتال استفاده کرد که بدون شک بانک مرکزی می‌تواند راهکارهایی لازم برای رفع این مشکلات اتخاذ و ارایه کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های ارتباطی و فرهنگ مردم به سمت استفاده از تجارت الکترونیک حرکت کرده است، تاکید کرد که بهره گیری از این ابزار به طور قطع روز به روز رشد خواهد کرد و سهم بیشتری از اقتصاد کشور را در اختیار خواهد گرفت.

کد خبر 47075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =