فرصت های رشد بهره وری ظرفیت های اقتصادی

با برداشته شدن تحریم ها و تمایل سرمایه گذاران خارجی به حضور در ایران می‌توان بار دیگر زمینه را برای بهره برداری از ظرفیت های اقتصادی رقم زند

نداشتن تکنولوژی لازم برای بهره وری از ظرفیت های اقتصادی موجب شده تا شاخص های اقتصادی نتوانند روند مطلوبی را سیر کنند که نتیجه آن رکود اقتصادی فعلی است، اما با برداشته شدن تحریم ها و تمایل سرمایه گذاران خارجی به حضور در ایران می‌توان بار دیگر زمینه را برای بهره برداری از ظرفیت های اقتصادی رقم زند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در این‌باره به اگزیم نیوز گفت: بهره برداری از ظرفیت های خالی اقتصادی در هر زمان متناسب با نوسانات بازارهای جهانی موجب رشد شاخص های اقتصادی می شود اما باید بررسی کرد که بهره وری از چه ظرفیت های در چه بخش هایی برای چه زمانی مناسب تر است.

رمضانعلی سبحانی فر افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان باید تعاملات گسترده تری نسبت به دوره تحریم ایجاد کنیم، روابطی که منجر به جذب سرمایه گذاران خارجی یا بازار هدف قرار گیرند.

وی اظهار کرد: صنایع مختلفی از جمله گاز و پتروشیمی،  مواد غذایی، ماشین آلات، حمل و نقل و معادن را باید اولویت قرار داد هر کدام از این بخش ها زیر ساخت های لازم دارند اما نیازمند سرمایه گذارانی برای توسعه هستند، رشد این صنایع رکود اقتصادی را در هم می‌شکند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به کاهش قیمت نفت و تاثیر آن بر بهره برداری  از ظرفیت های اقتصادی گفت: کاهش قیمت نفت یک تهدید برای تامین بودجه هر ساله است طی دو سال اخیر  افت نرخ نفت باعث شد تا بودجه با حداقل ممکن تصویب شود اما  با روند فعلی در معاملات نفتی شاهد آن هستیم که قیمت نفت در مدار نزولی قرار گرفته بنابراین باید این تهدید را فرصتی ارزشمند برای کاهش وابستگی به صادرات نفت دانست.

سبحانی فر ادامه داد: در خصوص توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی تا کنون از دانش نیروهای انسانی بهره لازم نداشته ایم این موضوع یعنی اشتغال زایی مناسبی برای نیروهای تحصیلکرده کشورمان نداشته ایم. چون مدیریت صحیحی بر اقتصاد کشور وجود نداشته و تورم و رکود بر اقتصاد در این سال‌ها حاکم بوده، نتوانستیم استفاده قابل قبولی از آنها داشته باشیم.

کد خبر 4718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =