سفیر غنا: ایران ظرفیت‌های زیادی برای توسعه مراودات تجاری دارد

سفیر غنا در جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ظرفیت های بی نظیر ایران برای توسعه مراودات تجاری و سیاسی گفت: غنا و ایران توانایی پشتیبانی یکدیگر را در زمینه های مختلف دارند.

به گزارش اگزیم نیوز، «اریک اووسو بواتنگ» روز چهارشنبه در دیدار با استاندار همدان اظهار داشت: ایران و غنا روابط گرم و خوبی دارند و این رابطه باید گسترش یابد. 

وی با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی فرصت خوبی برای تقویت روابط سیاسی است که اتاق بازرگانی ایران این زمینه همکاری را فراهم کرده است. 

سفیر غنا در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: وزارت خارجه ما مایل به تقویت و توسعه روابط خارجی با کشورهای مختلف است و تمایل بسیاری برای استحکام بخشیدن به رابط با ایران هستیم. 

اووسو بواتنگ افزود: کشور ایران از غنا به عنوان نخستین کشور در قاره آفریقا برای توسعه تجارت خارجی یاد می کند و این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است. 

وی تصریح کرد: پتانسیل و نیروهای بالقوه فراوانی در هر دو کشور وجود دارد که در سایه تعامل می تواند تبدیل به فرصت های سرمایه گذاری شود. 

سفیر غنا از مهمان نوازی ایرانیان قدردانی کرد و استقبال گرم مردم همدان را نشانه فرهنگ غنی این منطقه دانست. 

او ابراز امیدواری کرد روی گشاده مردم همدان زمینه همکاری و تعامل بیشتر برای آمد و رفت هیات های تجاری ما را فراهم کرده است و بی تردید از این فرصت بهترین استفاده را خواهیم کرد. 

سفیر غنا به همراهی هیاتی به دعوت اتاق بازرگانی همدان در سفر ۲ روزه به استان همدان عصر سه شنبه از مبل و منبت ملایر و کارخانه کشمش ملایر بازدید کرد و امروز نیز پس از دیدار با استاندار با فعالان اقتصادی استان نیز دیدار می کند. 

کد خبر 47214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =