اصلاحات ۷ بعدی اقتصاد ایران

رئیس اتاق بازرگانی تهران با تقدیر از تلاش‌های دولت برای برقراری ثبات نسبی در فضای اقتصادی و کنترل تورم، خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت در سال آینده مواردی همچون کوچک‌سازی دولت، اصلاح نظام بانکی، شفافیت و مبارزه با فساد، توجه به سرمایه‌گذاری خارجی و تسهیل فضای سرمایه‌گذاری، تقویت بخش خصوصی، واقعی کردن قیمت ارز و اصلاح نظام یارانه‌ای را در نظر بگیرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، مسعود خوانساری صبح امروز در آخرین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که در سال 94 برگزار شد، با اظهار امیدواری از اینکه در سال 95، شاهد رونق در بازار باشیم، گفت: مؤسسات بین‌المللی پیش‌بینی رشد 4 تا 5 درصدی را برای اقتصاد ایران در نظر گرفته‌اند و ورود بیش از 140 هیأت خارجی از ابتدای سال تا کنون نشان از آمادگی خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری دارد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران با تقدیر از تلاش‌های دولت برای برقراری ثبات نسبی در فضای اقتصادی و کنترل تورم، خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت در سال آینده مواردی همچون کوچک‌سازی دولت، اصلاح نظام بانکی، شفافیت و مبارزه با فساد، توجه به سرمایه‌گذاری خارجی و تسهیل فضای سرمایه‌گذاری، تقویت بخش خصوصی، واقعی کردن قیمت ارز و اصلاح نظام یارانه‌ای را در نظر بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین به ضرورت واقعی کردن قیمت ارز و اصلاح نظام بانکی هم اشاره‌ای کرد و افزود: اقتصاد ما بانک‌محور است و اشکالات زیادی وجود دارد که باید به تدریج اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌ها باید سالانه 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی و همین میزان سرمایه‌گذاری داخلی انجام شود، اظهار داشت: لازمه این مسئله شفافیت و گریز از فساد است، در عین حال باید فضای رقابتی برای تقویت بخش خصوصی در این زمینه ایجاد شود، چرا که همه به این مسئله اذعان دارند، اما در عمل زیاد فضای رقابتی ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت نفت، دولت قصد دارد منابع مالی خود در سال ۹۵ را از طریق مالیات تامین کند که بر این اساس، تقاضا داریم که فشار مالیاتی به بخش شفاف و تولیدی اقتصاد ایران وارد نشود و از بخش های غیرمولد و غیرشفاف اقتصاد ایران مالیات بیشتری دریافت شود.

به گفته خوانساری، به هرحال سال‌جاری شرایط سختی در اقتصاد حاکم بود و بر این اساس برای شکوفایی اقتصادی در سال ۹۵، چند تقاضا از دولت داریم، بر این اساس خواسته فعالان اقتصادی این است که دولت کوچک شده و با توجه به اینکه نفت کاهش قیمت دارد، منابع لازم از تامین مالیات بخش های غیرمولد اقتصاد ایران تامین شود.

وی اظهار داشت: شفافیت و رفع فساد از دیگر خواسته های فعالان اقتصادی است، چراکه شفافیت، پیش شرط توسعه است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، تقویت بخش خصوصی از طریق رقابتی کردن بازار را خواستار شد و تصریح کرد: تسهیل فضای ورود سرمایه گذاران خارجی، واقعی کردن نرخ ارز و اصلاح نظام یارانه ای از دیگر خواسته های فعالان اقتصادی است.

وی در پایان از ارایه پیشنهادات بودجه ای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: امیدواریم این اصلاحات بر روی بودجه سال آینده کشور اعمال شود. خوانساری همچنین از حضور نمایندگان اتاق بازرگانی در زمینه بحث‌های بودجه در کمیسیون‌های مختلف مجلس برای پیگیری موضوع خبر داد.

کد خبر 4722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =