معاون وزیر صنعت و معدن: واحدهای تولیدی راکد کشور ۱۰ درصد کاهش یافت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: تعداد واحدهای راکد از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، با احیای بیش از ۸۳۰ واحد، ۱۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش اگزیم نیوز، علی رسولیان روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که به میزبانی مجموعه صنعتی سیم و کابل مغان شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: تلاش برای احیای واحدهای تولیدی راکد با تأکید ویژه رئیس جمهوری افزایش یافته است.

وی افزود: حل مشکل برخی از این واحدها نیازمند تأمین منابع مالی و برخی دیگر نیازمند مدیران توانمند است. 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۹ طرح در مرحله نصب ماشین آلات است.

رسولیان با بیان اینکه آمارها نشان دهنده افزایش سهم تولید در اشتغال است، ابراز کرد: پیش از این صنعت در برخی از محصولات وابسته بود اما اکنون محصولات بسیاری از واحدهای صنعتی کشور صادر می‌شود و در صورت نبود تحریم‌ها، صنایع کشور توان صادرات به اروپا و امریکا را دارند که این موضوع نشان از تلاش فعالان بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا دولت‌ها در تولید موفق نیستند، یادآور شد: بهتر شدن معیشت مردم و رفاه و آسایش عمومی از مسیر تولید محقق می‌شود. 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از طولانی شدن روند برخی از کارهای اداری نیز انتقاد کرد و گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز یکی از سازمان‌هایی است که در آن شاهد کاغذبازی اداری هستیم.

رسولیان ادامه داد: برخی روندهای مرتبط با صنایع به منظور رونق فعالیت های اقتصادی باید اصلاح شود تا به بهبود فعالیت سرمایه‌گذاران به هر شکل و در هر سطحی کمک کنیم. 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، توسعه مناطق صنعتی را یکی از برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: در این راستا شهرک صنعتی شاهرود ۱۸۰ هکتار توسعه می یابد و با آماده شدن زیرساخت ها تا حدود سه ماه آینده قابل بهره برداری است.

محل ایجاد یک شهرک صنعتی جدید در شاهرود نیز انتخاب و برای دولت ارسال شد و در صورت تصویب دولت هیچ محدودیت مالی برای تأمین زیرساخت های آن وجود ندارد.

رسولیان در سفر به استان سمنان از ۱۷ واحد و طرح صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی این استان بازدید کرد.

کد خبر 47221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =