قیمت گوشت گوسفندی و مرغ ماشینی در مهرماه کاهشی شد

براساس اعلام مرکز آمار قیمت گوشت گوسفندی و مرغ ماشینی در مهرماه امسال نسبت به ماه قبل ۰.۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، مرکز آمار تغییرات قیمت اقلام خوراکی در مهرماه را نسبت به ماه‌ قبل و مهرماه سال گذشته ارائه کرد. 

براساس این گزارش در گروه نان و غلات «برنج ایرانی درجه یک» با ۹.۷ درصد، «ماکارونی» با ۴.۷ درصد و «شیرینی خشک» با ۳.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

همچنین در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها، «ماهی قزل آلا» با ۱۴ درصد و «کنسرو ماهی تن» با ۱.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. در این گروه «گوشت گوسفند» و «مرغ ماشینی» با منفی ۰.۵ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در مهرماه امسال قیمت «تخم مرغ ماشینی»، «پنیر ایرانی پاستوریزه» و «ماست پاستوریزه» به ترتیب ۱۶.۸ درصد، ۹.۲ درصد و ۶.۶ درصد رشد داشت. 

براساس این گزارش قیمت «انار» ۹.۲ و «پرتقال» ۶.۹ درصد نسبت به شهریورماه کاهش داشت و در مقابل «هندوانه» و «خربزه» هر کدام به ترتیب ۲۱.۲ درصد و ۱۷.۳ درصد رشد قیمت داشتند. 

در گروه سبزیجات و حبوبات بیشترین افزایش قیمت مهرماه نسبت به ماه قبل مربوط به «فلفل دلمه‌ای» با ۲۲.۷ درصد، «کدو سبز» با ١٦.٥ درصد و «گوجه فرنگی» با ١٤.٢ درصد است. همچنین در این گروه «هویج فرنگی» با منفی ۱۹.۴ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­ است.

در نخستین ماه پاییز قیمت «رب گوجه فرنگی» ۱۶ درصد و «سس گوجه فرنگی» هشت درصد رشد قیمت داشتند. 

قیمت گوشت گوسفندی و مرغ ماشینی در مهرماه کاهشی شد 

کد خبر 47500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =