تحرک بخش خصوصی اقتصاد کشور نیازمند بسترسازی دولت

بخش خصوصی اقتصاد کشور سهم مهمی در تولید و اقتصاد کشور دارد و با تشکیل انجمن ها و تشکل‌هایی همچون اتاق بازرگانی درصدد حفظ موقعیت خود و هم افزایی داشته هایش در جهت توسعه کشور بوده است اما در مسیر تحقق برنامه های خود همواره نیازمند حمایت و بسترسازی دولت است .

به گزارش اگزیم نیوز، اتاق‌ های بازرگانی در کشورمان یکی از مهم‌ترین ارکان مشورتی و بهترین جایگاه برای پیگیری مطالبات فعالان اقتصادی در بخش‌ خصوصی هستند و با ارائه نظر مشورتی به قوای سه گانه در جهت رفع مشکلات و دغدغه های بخش خصوصی تلاش می کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در آیین افتتاح اتاق بازرگانی شهرستان بناب با بیان اینکه فعالان اقتصادی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، گفت: نیازمند حمایت دولت سیزدهم از بخش اقتصادی هستیم.

مظفر علیخانی اظهار کرد: اگر قصد توسعه و پیشرفت کشور را داریم باید به فکر تقویت نهادهای رسمی بخش های خصوصی باشیم.

وی با بیان اینکه فعالان بخش اقتصادی در قوت بخشیدن به مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور نقش اساسی داشته اند؛ افزود: در هر برهه حساس کشور فعالان اقتصادی به کمک این مرز و بوم آمده اند.

علیخانی با بیان اینکه تفکر خارج کردن بخش خصوصی از صحنه باید از ذهن ها زدوده شود؛ خاطرنشان کرد: به رغم تحمیل تحریم های ظالمانه به کشور فعالان اقتصادی بخش خصوصی با تمامی مشکلات برای به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان تلاش می کنند و افسران و مدافعان جنگ ظالمانه اقتصادی هستند.

وی یکی از مهمترین دلایل ایجاد اتاق های شهرستانی را ساماندهی و تسریع امور فعالان اقتصادی و همچنین به جهت تمرکز زدایی از مرکز کشور عنوان کرد.

رئیس اتاق تبریز: جلوگیری از تبدیل واحدهای خصوصی به دولتی ضروری است

رئیس اتاق بازرگانی تبریز هم با اشاره به اینکه عمده واحدهای تولیدی استان آذربایجان شرقی خصوصی هستند، اظهار امیدواری کرد با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حمایت از بخش خصوصی از تبدیل شدن آنها به دولتی مقابله کنیم.

یونس ژائله به بیان اینکه یکی از اهداف ما در ایجاد اتاق افزایش بازدهی تولیدات اقتصادی است، گفت: تبریز و شهرستان بناب شهرستان های ویژه ای در بحث اقتصادی کشور هستند.

وی با تأکید بر رویکرد اتاق های بازرگانی برای مهارت آموزی اظهار کرد: اتاق بازرگانی باید در بحث آموزش پیش قدم باشد تا بتوانیم در بحث مهارت آموزی کیفیت و کمیت خدمات بهتری ارائه شود.

وی افزود: اگر همدلی نباشد شاید دیگر چیزی به نام بخش خصوصی نداشته باشیم و امیدواریم مسئولان کشور نگذارند تفکر خارج کردن بخش خصوصی از میدان در جامعه عملیاتی شود.

نماینده مجلس: تنها راه نجات کشور حمایت از بخش خصوصی است

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس با بیان اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات در کشور حمایت از بخش خصوصی است؛ گفت: باید با کمک همدیگر مقابل اتفاقات ناگواری که سبب تضعیف بخش خصوصی در کشور می شود، بایستیم و از آن دفاع کنیم.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی در آیین افتتاح اتاق بازرگانی شهرستان بناب با بیان اینکه تاکنون آن طور که شاید و باید مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص اصل ۴۴ تحقق نیافته است؛ افزود: مسئولین کشوری در این خصوص از مطالبات به حق معظم له غافل مانده اند و عقب هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امیدواریم دولت سیزدهم بتواند در این راستا گام های اساسی را بردارد.

وی با اشاره به توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی بناب اظهار امیدواری کرد که با واگذاری قطعات به متقاضیان در آینده نزدیک شاهد افزایش اشتغال در این شهرک باشیم.

باقری بنابی همچنین با اشاره به اینکه صنعت فولاد یکی از بخش های مهم اقتصادی در این شهرستان است؛ تاکید کرد: باید در راستای تکمیل زنجیره فولاد تلاش کنیم و اگر به فکر تأمین سنگ آهن و کنسانتره نباشیم، باید نگران وضعیت فولاد در استان باشیم.

فرماندار: ایجاد واحدهای ثبت سفارش واردات و صدور کارت بازرگانی در بناب ضروری است

فرماندار بناب هم با بیان اینکه ظرفیت بالای تولید و صادرات در شهرستان نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری را می طلبد، بر لزوم ایجاد واحدهای ثبت سفارش واردات و صدور کارت بازرگانی در بناب تاکید کرد.

شهریار فتحی با بیان اینکه این شهرستان با دارا بودن یک شهرک صنعتی و ۲ ناحیه صنعتی دارای ۴۲۳ واحد صنعتی فعال است؛ گفت: بیش از هفت هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی بناب مشغول کار هستند و این نشان دهنده ظرفیت بالای این شهرستان برای سرمایه گذاری است.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم محدودیت ها و جنگ اقتصادی علیه کشور در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۲۰ هزار تن صادرات از این شهرستان انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد افزایش وزنی و ۱۳۱ درصد افزایش دلاری نشان می دهد.

فرماندار بناب اظهار کرد: با وجود این سربازان و جهادگران اقتصادی با ارزآوری که در کشور اتفاق افتاد، توانستیم توطئه های دشمنان را با شکست مواجه کنیم.

فتحی ضمن قدردانی از تلاش های مسئولین کشوری و استانی در اعطای مجوز راه اندازی اتاق بازرگانی در شهرستان بناب گفت: انتظار داریم با ایجاد ثبت سفارش و صدور کارت بازرگانی در اتاق بازرگانی شهرستان بناب شاهد افزایش صادرات از این شهرستان باشیم.

شهرستان بناب با دارا بودن واحدهای بزرگ فولادی و در اختیار داشتن سهم مهمی از صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی به خصوص در زمینه خشکبار نقش مهمی در اقتصاد استان دارد.

کد خبر 47635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =