شمارش معکوس برای صادرات ۱۰ میلیارد یورویی آلمان به ایران

یک نشریه اتریشی از ۵ برابر شدن میزان صادرات آلمان به ایران در دوره پساتحریم و رسیدن این رقم به ۱۰ میلیارد یورو خبر داد

با رفع تحریم های غرب علیه ایران، روابط ایران و اروپا به سرعت در حال پیشرفت است و این موضوع با سفر هیأت های مختلف اقتصادی و تجاری از کشورهای ایتالیا، فرانسه، لهستان، اتریش، انگلیس، آلمان و ... قابل اثبات است. در این بین حوزه های بانکی و مالی، نفتی، خودرو، صنایع سبک و سنگین و حوزه های تجاری از مهمترین حوزه هایی هستند که کشورهای اروپایی علاقمند به ورود به آنها هستند. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز در این بین آنطور که روزنامه اتریشی آپا نوشته است ایجاد ارتباط با آلمان به عنوان یکی از اصلی ترین کشورهای صنعتی اروپایی می تواند صادرات آلمان به ایران را تا ۵ برابر تقویت کند. بر این اساس انتظار می رود میزان صادرات این کشور به ایران تا ده میلیارد یورو نیز برسد. بر اساس این گزارش برلین از چند ماه گذشته در حال سازماندهی شرکت های خود برای ورود به ایران است تا بتواند پس از لغو تحریم ها و سهولت دسترسی بانک ها برای انتقال پول، با یک برنامه ریزی دقیق بازار ایران را تصاحب کند.

این روزنامه یادآوری کرد: ایران دومین شریک تجاری آلمان در جمع کشورهای اروپایی است که حالا با توافق برجام و تمام شدن انتخابات در ایران، امید دارد همکاری های خود را مجدداً با شرکت های ایرانی احیا کند. ایران چهارمین ذخایر نفت و دومین ذخایر گاز جهان را داراست که این به منزله سرمایه گذاری آلمان ها به ارزشی حدود 170 میلیارد یورو است.
امروز همزمان با سفر وزیر نیرو به آلمان قرارداد بین زیمنس و مپنا با برگزاری آیینی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران و با حضور مهندس «حمید چیت چیان» وزیر نیرو و «عباس علی آبادی» مدیر عامل شرکت مپنا و نیز نمایندگان 70 شرکت ایرانی امضا شد.
قدمت فعالیت زیمنس در ایران به 150 سال می رسد و امضای قرارداد همکاری بین این شرکت آلمانی با شرکت مپنا در روز چهارشنبه، نشانه امیدبخشی برای تعمیق همکاری ها بین دو کشور به شمار می رود.

کد خبر 4765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =