صادرکنندگان حمایت نمی‌شوند

با توجه به مشکلات متعدد حوزه تولید، صادرات و تعاملات بین المللی، صادرکنندگان برای حضور در بازارهای جهانی حمایت نمی‌شوند.

مدیر عامل یک شرکت صنعتی در گفت‌وگو با اگزیم‌نیوز به برخی مشکلات صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: اجرای برجام نوید بازگشایی اعتبارات اسنادی برای صادرکنندگان بود اما تا کنون این مشکل برطرف نشده به طوری که هزینه‌های زیادی برای بازگشایی این اعتبارات باید پرداخت شود.

مرتضی پویان افزود: تاثیر تحریم‌ها بر کشور موجب شد تا کشورهای همسایه در خرید کالای ایرانی از موضع قدرت برخورد کنند یعنی برای خرید برند ایرانی شرایط خاص با قیمت های بالا تعیین می‌کردند، در صورتی که رایزن های ایرانی به عنوان نماینده کشورمان باید با مذاکرات خود مانع از این اقدام شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه رایزن‌های اقتصادی ایران در برخی کشورها توان مذاکرات تخصصی ندارند که این موضوع برای شرکت‌های صادرکننده مشکلی عظیم است. شرکت‌های ایرانی با اطمینان از حمایت رایزن‌های کشورمان بازارهای هدف را تعیین می‌کند تا در صورت بروز مشکل از حمایت آنها برخوردار باشد. از سوی دیگر رایزن‌های خارجی تمایل بیشتری برای آشنایی با ما دارند تا رایزن‌های ایرانی که این موضوع را هم می‌توان مثبت تلقی کرد هم منفی.

وی با اشاره به صادرات 8 میلیون دلاری شرکت صنعتی خود گفت: درصدد افزایش این رقم صادراتی هستیم اما تا زمانی که اطمینان خاطر میان کشور مبدا و مقصد بوجود نیاید امکان پذیر نیست.

این مدیر عامل شرکت صنعتی با اشاره به حمایت اتاق‌بازرگانی از صادرکنندگان عنوان کرد: انتظار صادرکنندگان از اعضای اتاق بازرگانی برطرف کردن موانع صادراتی، پیشنهاد کشورهای هدف و بررسی پتانسیل‌های شرکت های ایرانی است، با شناخت پتانسیل‌ شرکت‌های تولیدی می‌توانیم از ظرفیت‌های خالی اقتصادی بهره بیشتری داشته باشیم.

 

 

کد خبر 4776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =