پیشگیری مهمترین و اصلی‌ترین اولویت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اهمیت شکل‌گیری تجارت رسمی گفت: اقدامات پیشگیرانه در بحث مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز از اولویت‌های مهم این ستاد است.

به گزارش اگزیم نیوز، علی مویدی خرم‌آبادی شامگاه چهارشنبه در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهارداشت: حل معضل قاچاق در گرو تجارت رسمی بوده در واقع یک نیاز و رفع نیاز داریم و اگر این اتفاق رخ دهد با قاچاق مبارزه شده است.
وی با اشاره به اینکه بهترین راهکار مقابله با قاچاق تغییر نگاه نسبت به این پدیده است، خاطرنشان کرد: قاچاق آسیب فراوانی به سرمایه‌های ما وارد کرده و اگر همه اقدامات فیزیکی، پلیسی و مرزبانی را بسیج کنیم از این موضوع خلاص نمی‌شویم بلکه باید تمرکز داشته باشیم تا تجارت رسمی شکل گیرد.
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه تجارت حق مرزنشین است و باید همه به این حق تمکین و برای تحقق آن سترسازی کنیم، تصریح کرد: اگر بخواهیم سیستان و بلوچستان به رونق و جایگاه واقعی خود برسد باید تجارت را رسمی کنیم زیرا نگاه ما برخوردی و مبارزه‌ای نیست.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه موضوع قاچاق کالا در مقابل تجارت رسمی مطرح می‌شود، گفت: هر جا بتوانیم این فضای تجارت رسمی را فراهم کنیم با قاچاق کالا مبارزه کرده‌ایم.
حسین مدرس خیابانی افزود: به جای برخورد قهری با قاچاق باید از ظرفیت‌های مرزی و پایگاه‌های صادراتی استفاده کنیم در واقع همین که بازارچه‌ها را توسعه دهیم یا معیشت، تولید، صنعت و کشاورزی را ایجاد کنیم با این پدیده قاچاق مقابله و مبارزه کرده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: بهترین موقعیت برای دور زدن تحریم‌ها استفاده از موقعیت مرزی است و ما می‌توانیم از ۲ گذرگاه افغانستان و پاکستان به‌عنوان سکوی صادراتی استفاده کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز سیستان و بلوچستان به عنوان پایانه صادرات فرآورده‌های سوختی و پتروشیمی می‌تواند تبدیل و در واقع حداکثر استفاده از ظرفیت صادرات کشورهای همسایه باید انجام شود در این‌صورت با قاچاق مبارزه کرده‌ایم.

کد خبر 47817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =