تعلیق یک مقام بازرگانی انگلیس

تارنمای روزنامه فایننشال تایمز  گزارش داد که مدیرکل اتاق های بازرگانی انگلیس ( بی سی سی ) به دلیل حمایت از خروج این کشور از اتحادیه اروپا از سمتش تعلیق شده است

جان لانگ ورث، مدیرکل اتاق های بازرگانی انگلیس روز پنجشنبه گذشته در کنفرانس سالانه اتاق های بازرگانی انگلیس گفته بود که چشم انداز طولانی مدت اقتصادی انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا می تواند'درخشان تر ' باشد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از ایرنا، روزنامه فایننشال تایمز نوشت: اظهارات 'جان لانگ ورث' در حالی صورت گرفت که اتاق های بازرگانی انگلیس سیاست عدم جانب داری از کمپین های حامی و یا مخالف خروج این کشور از اتحادیه اروپا در پیش گرفته است.
به نوشته فایننشال تایمز، اتاق های بازرگانی انگلیس به دنبال سخنرانی 'جان لانگ ورث'، اقدام به برگزاری یک نشست اضطراری به منظور بحث در مورد تفاوت دیدگاه وی با بسیاری از اعضای این اتاق کرده است.
این روزنامه افزود: به دنبال این نشست، اعضای اتاق های بازرگانی انگلیس به 'جان لانگ ورث' گفته اند که به دلیل نقض مواضع این اتاق به صورت موقت از سمتش معلق شده است. 
'جان لانگ ورث ' در اجلاس یادشده، عنوان کرده بود که همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که قرار است در 23 ژوئن برگزار شود همانند انتخاب میان ' شیطان و یک دریای عمیق آبی ' است.
وی گفته بود که یک گزینه ، انتخاب ادامه حضور در اتحادیه اروپا اصلاح نشده و دیگری ترک بدون اطمینان خا طر از این اتحادیه است.
جان لانگ ورث عنوان کرد: 'پویایی و انعطاف شهر لندن و بخش تجاری انگلیس این گونه به من می گوید که در دراز مدت ، ما دارای این ظریف و توانایی ایجاد وضعیت درخشان اگر نه خیلی درخشان تر اقتصادی در بیرون اتحادیه اروپا هستیم.'
این برای اولین بار است که یک مدیر یک نهاد بسیار بانفوذ تجاری انگلیس، از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت به عمل می آورد.
به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، اتاق های بازرگانی انگلیس در واکنش به اظهارات جان لانگ ورث گفته است که این اظهارات نقطه نظرات شخصی بوده و دیدگاه این نهاد قدرتمند تجاری شمرده نمی شود.
اتاق های بازرگانی انگلیس دربرگیرنده 52 اتاق بازرگانی در حوزه های مختلف بوده و شرکت عضو آنها بیش از 5 میلیون کارمند و نیرو دارند.
س از سه سال چانه زنی انگلیسی ها با اتحادیه اروپا، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس موفق شد تا با رهبران 27 کشور اروپایی در جریان نشست اخیر بروکسل بر سر مفادی که به این کشور همچنان 'موقعیت ویژه ای' را در این اتحادیه می دهد، به توافق برسد.
وی پس از بازگشت از بروکسل در نشستی فوق العاده با اعضاء کابینه اش به تشریح توافق صورت گرفته با اتحادیه اروپا پرداخت و پس از آن گفت: همه پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه 23 ژوئن 2016 میلادی برگزار خواهد شد.
تاکنون شمار زیادی از شرکت ها و مدیران موسسات بزرگ اقتصادی انگلیسی از جمله شرکت های عضو بازار بورس فوتسی 100 مخالفت خود را با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام کرده اند.
اما توافق دیوید کامرون با رهبران اروپایی و اعلام برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ژوئن آینده، سبب آشکار شدن شکاف و دودستگی عمیق در میان اعضای کابینه و حزب محافظه کار انگلیس بر سر ادامه حضور این کشور در این اتحادیه شده است.

کد خبر 4788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =