رشد ۳۸ درصدی تولید پتروشیمی کشور نسبت به سال گذشته

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از رشد ۳۸ درصدی تولید پتروشیمی کشور نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود این روند رو به رشد با توجه به طرحهای در دست اجرا در صنایع پتروشیمی ادامه داشته باشد.

به گزارش اگزیم نیوز، مصطفی نخعی در توضیح مباحث مورد بررسی در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون در جمع خبرنگاران، گفت: در این نشست دو موضوع بررسی شد یکی حضور مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش پرورش بود که او در این جلسه برنامه‌های خود را ارائه کرد و به سوالات و پیشنهادات نمایندگان پاسخ داد.  

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، موضوع دیگر را بررسی صنعت پتروشیمی و وضعیت تولید صادرات و مصرف با حضور بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد و گفت: طبق گزارش ارائه شده ظرفیت تولید پتروشیمی در کشور ۹۰ میلیون تن در سال است که در مقایسه با سال ۹۹ که ۶۵ میلیون تن بود به رشد ۳۸درصدی رسیده است.

نخعی افزود: پیش بینی می‌شود این روند رو به رشد با توجه به طرحهای در دست اجرا در صنایع پتروشیمی ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به ارزآوری خوب صنعت پتروشیمی کشور به ویژه در ایام سخت تحریم‌ها، خاطرنشان کرد: هاب‌های جدیدی در این صنعت در مکران، قشم و در جاسک تعریف شده و نوید آینده بهتر در این صنعت را می‌دهد و همچنین طرحهای بسیار خوبی برای آن پیش بینی شده است که خوراک این طرح‌ها عمدتا بین مجتمعی است و این ارزش افزوده بیشتری را برای کشور ایجاد می‌کند.

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: پتروشیمی‌هایی که از خوراک بالادستی چون میعانات گازی و گاز طبیعی نسبت به پتروشیمی‌هایی که از خوراک بین مجتمعی استفاده می‌کنند ارزش افزوده کمتری دارند.

نخعی گفت: دستاوردهای پژوهشی خوب و اقدامات مناسبی در داخلی سازی کاتالیست‌ها و  تجهیزات این حوزه در کشور انجام شده است که این از دستاوردهای خوب پتروشیمی است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس یازدهم، یکی از چالش‌های مهم فعلی و آینده صنعت پتروشیمی را بحث خوراک گاز طبیعی دانست و گفت: نیاز روز افزون به گاز طبیعی به عنوان خوراک با در نظر گرفتن تراز منفی تولید مصرف گاز طبیعی در کشور می‌تواند یکی از چالش‌های جدی صنعت باشد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در چند سال آینده خوراک مورد نیاز صنعت پتروشیمی حدود ۱۷۰ میلیون متر مکعب در روز باشد. چون گاز طبیعی را صنعت پتروشیمی هم به عنوان خوراک و هم سوخت استفاده می‌کند و این نیاز گاز طبیعی صنعت پتروشیمی است.

کد خبر 47910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =