آزادسازی‌ها و جهانی شدن منشاء تغییرات گسترده‌ در اقتصاد کشاورزی‌ هستند

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: آزادسازی‌ها (Liberalization)و جهانی شدن(globalization) در پرتو رشد اقتصاد دیجیتال کالاها و خدمات کشاورزی منشاء تغییرات گسترده‌ای در اقتصاد کشاورزی در سطح ملی خواهند شد.

حسین شیرزاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز با اشاره به اهمیت نوآوری مالی و نقش آن در توسعه‌یافتگی ارکان اقتصاد بخصوص بخش کشاورزی، افزود: فلسفه پیدایش نوآوری‌های مالی به دو تغییر عمده در رشد خدمات مالی بر می‌گردد که یکی کشش درآمدی بیشتر و دیگری مزیت‌های رقابتی بین‌المللی است.

این کارشناس بخش کشاورزی ادامه داد: اگر کارکرد کلان بازارهای مالی را به دو بخش بازار سرمایه و بازار پول تفکیک کنیم، بطور متعارف بازار سرمایه پاسخگوی واحدهای بزرگ مانند هولدینگ‌های کشاورزی تخصصی، کشت و صنعت‌ها و شرکت‌های سهامی زراعی بوده و بازار پول وظیفه حمایت از واحدهای زراعی خرده پای کوچک و شرکت‌های خانوادگی کشاورزی متوسط المقیاس را برعهده دارند.

شیرزاد به اهمیت پایبندی به قوانین موجود بویژه قانون برنامه ششم توسعه اشاره و تصریح کرد: با درک این شرایط، این قانون و ماده ۳۳ قانون بهره‌وری بخش کشاورزی در این زمینه ظرفیت‌های بی‌سابقه‌ای را برای استفاده بخش کشاورزی از بازار سرمایه فراهم کرده است.

عضو اتاق بازرگانی تهران در بخش کشاورزی بر ضرورت نقش اساسی حمایت‌های قانونی از فعالان و شرکت‌های بخش کشاورزی تاکید کرد و آن را زیربنای توسعه‌یافتگی آن دانست.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های کشاورزی به واسطه حمایت‌های حقوقی - قانونی می‌توانند نسبت به اتخاذ موقعیت مناسب خرید یا فروش در قراردادهای سلف، سلف موازی استاندارد، پیمان آتی، قراردادهای آتی یا قراردادهای اختیار معامله روی هر یک از دارایی‌های مشمول صدر این ماده در چارچوب مقررات بازار سرمایه اقدام کنند.

کد خبر 48621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =