تخصیص یارانه حمل و نقل هوایی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی

دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ کشور برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه و اتحادیه اروپا، یارانه حمل و نقل هوایی را تامین می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، براساس بند «ن» تبصره (۸) بخش آب و کشاورزی لایحه بودجه ۱۴۰۱، به‌منظور حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی به‌ویژه به کشورهای همسایه و اتحادیه اوراسیا، یارانه حمل و نقل هوایی (محاسبه قیمت سوخت هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی به مقاصد فوق معادل با نرخ سوخت تحویلی به هواپیماهای مسافربری) از محل ردیف هزینه شماره ۴۱-۵۵۰۰۰۰ جدول شماره ۹ این قانون تامین می‌شود.

شیوه‌نامه چگونگی پرداخت این اعتبار حداکثر تا یک ماه پس از ابلاغ این قانون با همکاری وزارتخانه های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت (سازمان توسعه تجارت) تهیه و ابلاغ می‌شود.

ردیف مشخص شده در این تبصره در جدول تامین یارانه حمل و نقل هوایی بابت صادرات کالا با اولویت محصولات کشاورزی تعیین شده که برای آن یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی امروز با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد.

براساس ماده واحده لایحه بودجه پیشنهادی دولت، بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف افزون بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (۳۶.۳۱۰.۷۰۴.۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

کد خبر 48744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =