نبود ثبات مقررات، سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد را با چالش مواجه می‌کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه نبود ثبات مقررات، سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد را با چالش مواجه می‌کند، گفت: نباید اجازه دهیم نقض قوانین و مقررات باعث کاهش انرژی سرمایه‌ گذاران و فعالان اقتصادی شود.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، عبدالرحیم کُردی شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد توسعه سواحل مکران که با حضور معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی و نماینده ویژه وزیر کار و رفاه اجتماعی در حوزه سواحل مکُران برگزار شد با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌های منطقه آزاد چابهار اقدامات زیادی انجام شده است، اظهار داشت: نقض قوانین و مقرراتی که در مناطق آزاد رقم می‌خورد، توان و انرژی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را گرفته است.

کُردی گفت: در ماده ۶۵ احکام دائمی تصریح شده است که تمامی وظایف و اختیارات دولت در محدوده مناطق آزاد به مدیران مناطق واگذار می‌شود، اما هیچ دستگاهی تا این لحظه از وظایف خودش خارج نشده و مدریت یکپارچه در محدوده مناطق آزاد را نپذیرفته است، به همین دلیل است که بیشتر درگیر مباحث و مشکلات داخل محدوده‌های مناطق آزاد هستیم.

وی تاکید کرد: اجرا نشدن قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و نبود ثبات قوانین و مقررات، سرمایه‌گذاران را سردرگم کرده و باعث بی‌انگیزگی آن‌ها می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: یقین دارم که می‌شود اتفاقات بزرگی را در منطقه چابهار رقم زد و آنگاه جایگاه واقعی خودمان را در اقتصاد منطقه پیدا می‌کنیم.

ماده ۶۵ احکام دائمی به منظور ساماندهی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و ایفای نقش مؤثر آنها در تحقق اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام، اعمال مدیریت یکپارچه و ایجاد رشد اقتصادی مناسب در این مناطق، همپیوندی و تعامل اثرگذار اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی و ارائه الگوی توسعه ملی در بخش های مختلف تصریح می‌کند: مدیران سازمان‌های مناطق آزاد به نمایندگی از طرف دولت، بالاترین مقام منطقه محسوب می‌شوند و تمامی وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی مستقر در این مناطق به استثنای نهادهای دفاعی و امنیتی به عهده آنها است.

کد خبر 49067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =