۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: ۲۳ سند در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری، مالی و بانکی آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور است.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت اقتصاد، علی فکری امروز(یکشنبه)در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عراق، اظهار داشت: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته های مقدماتی به بررسی می پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی که دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

وی ادامه داد: صورتجلسه مذاکرات طرفین فردا بعد از ظهر در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید.

فکری درباره کمیته های بررسی، گفت: پنج کمیته شامل کمیته های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و مالی و بانکی می شود.

وی در خصوص دستاوردهای این کمیته تصریح کرد: اکنون ۱۰ سند از سمت ایران در دست مذاکره است و ۱۳ سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این ۲۳ سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی رتبه می تواند آماده شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه های ویژه از جمله توسعه شهرک های صنعتی، متوازن سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه گذاری های مشترک بین دوطرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد را در این نشست پیش میبریم تا با تفاهم ایجاد شده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

کد خبر 73426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =