جزئیات قیمتی کالاهای اساسی آبان ماه اعلام شد

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد با توجه به روند افزایش قیمت کالاهای اساسی در یکسال گذشته در آبان ماه امسال شکر سفید با ۷۶.۱ درصد بیشترین افزایش قیمت را داشته است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد در یک ماه منتهی به آبان ماه امسال، قیمت هر کیلوگرم شکر سفید به طور میانگین ۱۴ هزارو ۷۶۴ تومان شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ با قیمت هشت هزارو ۳۸۳ تومان بیش از ۷۶.۱ درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش،‌ همچنین در آبان ماه ۱۴۰۰ قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی(درجه یک)۲۷ هزار و ۷۰۲ تومان، برنج تایلندی(غیر از هومالی)۱۶ هزار و ۱۱۴ تومان، برنج طارم اعلاء ۵۰ هزار تومان و برنج داخلی هاشمی(درجه یک)۴۸ هزار و ۶۱۴ تومان شد که نسبت به مدت مشابه آبان ماه  پارسال به ترتیب حدود ۱۴ ، ۱۱.۲ ، ۵۶.۷ و ۵۵.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در همین مدت زمان، قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی (مخلوط) به‌طور میانگین ۱۳۱ هزار و ۹۴۰ تومان شد که نسبت به مدت مشابه آبان ماه  ۹۹ با قیمت ۱۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان، حدود ۱۸.۷ درصد رشد داشته است.

همچنین قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله در آبان ماه امسال به‌طور میانگین ۱۳۴ هزار و ۳۰۶ تومان شد که نسبت به مدت مشابه آبان ماه سال گذشته با قیمت ۹۴ هزار و ۸۲۱ تومان، رشد ۴۱.۶ درصدی را نشان می دهد.

 در یک ماه منتهی به آبان ماه سال ۱۴۰۰، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه به‌طور میانگین ۳۰ هزار و ۷۷۴ تومان شد که نسبت به مدت مشابه آبان ماه سال ۹۹ با قیمت ۲۴ هزار و ۲۱۱ تومان بیش از ۲۷.۱ درصد رشد داشته است.

کد خبر 49288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =