دفتر تجاری استرالیا پس از ۶ سال در ایران بازگشایی می شود

کوالالامپور- ایرنا – منابع استرالیایی روز سه شنبه از بازگشایی دفتر تجاری این کشور در تهران پس از گذشت ۶ سال از تعطیلی آن خبر دادند

به گزارش ایرنا، 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه روز سه شنبه در نخستین روز از سفر خود به استرالیا در کانبرا با نخست وزیر، وزیر امور خارجه، وزیر تجارت و سرمایه گذاری و چند مقام بلندپایه دیگر این کشور برای توسعه مناسبات به ویژه روابط اقتصادی رایزنی کرد.
برخی رسانه ها پس از این مذاکرات اعلام کردند دفتر تجاری استرالیا در ایران بازگشایی می شود.
تارنمای 'فایننشیال ریویو استرالیا' نوشت: منابع استرالیایی و تجار و فعالان کشاورزی پس از بازگشایی دفتر تجاری استرالیا دسترسی بیشتری به ایران خواهند داشت.
دفتر تجاری استرالیا در ایران سال 2010 بسته شد. این دفتر در داخل سفارت استرالیا در تهران قرار داشت و به تقویت صادرات، سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های کسب و کار بین دو کشور کمک می کرد.
سخنگوی 'استیون سیوبو' وزیر تجارت و سرمایه گذاری استرالیا، گفت: استرالیا از دفتر خود در دبی از تجارت با ایران حمایت کرده و دفتر تجاری دائمی نیمه دوم سال جاری میلادی در سفارت استرالیا در تهران بازگشایی می شود.
وزیر تجارت و سرمایه گذاری استرالیا گفته است که ارزش تجارت دو کشور در سال های تحریم حدود 350 میلیون دلار بود و پس از توافق هسته ای ماه ژانویه امسال افزایش می یابد.
وی بخش معدن و تجهیزات معدنی، فناوری، خدمات و عرصه محصولات کشاورزی از قبیل گندم و جو را فرصت های ایجاد شده برای همکاری با ایران پس از لغو تحریم ها دانست.
بنابراین گزارش، استرالیا قصد دارد با ایران در بخش سلامت، آموزش پزشکی و آموزش در دیگر بخش ها نیز همکاری کند.

کد خبر 4936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =