غنای فرهنگی از ظرفیت‌های بالقوه در توسعه صادرات است

عضو اتاق بازرگانی، صنایع؛ معادن و کشاورزی سمنان فرهنگ ایرانی را یکی از فرهنگ‌های زنده وتمدن‌های پویا در طول تاریخ دانست و گفت: با وجودی که گذشتگان ما از این ظرفیت برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها بهره گیری زیادی کرده اند اما متاسفانه در حال حاضر استفاده از این مهم مورد غفلت قرار گرفته است.

علی‌اصغر جمعه‌ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، بر لزوم افزایش صادرات بلحاظ نقش آن در توسعه پایدار اقتصادی کشور تاکید کرد و افزود: با شناخت دقیق پتانسیل های طبیعی و جغرافیایی و تبدیل آنها به مزایای رقابتی می توان بستر رونق حجم صادرات و تقویت بنیه اقتصادی کشور را بیش از پیش فراهم کرد.

وی افزود: مادامی که مسئولان درک دقیقی از پتانسیل ها، منابع و ذخایر انسانی و طبیعی موجود کشور نداشته باشند به طور قطع قادر نخواهند بود هیچ برنامه منطقی و منسجمی را برای رشد اقتصادی تدوین کنند.

جمعه ای بیان کرد: در واقع، در دنیای تجارت امروزی تنها کشوری می‌تواند خود را به عنوان قدرت اقتصادی مطرح کند که ضمن شناخت دقیق پتانسیل های انسانی و طبیعی بتواند آنها را به مزیت‌های رقابتی و تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بیشتر تبدیل و به بازارهای جهانی عرضه کند.

وی با اشاره به ابعاد متنوع صادرات، ادامه داد: صادرات یک محصول و یا یک فناوری، تنها یک عمل تجاری نیست. در واقع در این فعالیت به ظاهر اقتصادی، هم ارزآوری بالایی صورت می‌گیرد و هم تولید به رونق می‌رسد و هم قدرت خرید جامعه افزایش می‌یابد اما باید دانست، صادرات نوعی اشاعه فرهنگی نیز هست. در واقع هر محصول و یا خدماتی که از کشوری به بازار کشور دیگر عرضه می‌شود، نمادی از فرهنگ و تمدن کشور مبدا نیز است.  

کد خبر 49993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =